Пошук

Пояснювальна записка до проекту рішення про бюджет Райгородоцької сільської територіальної громади на 2022 рік

Дата: 23.12.2021 15:02
Кількість переглядів: 1189

 

Законодавчою основою формування місцевих бюджетів та їх взаємовідносин з Державним бюджетом України на 2022 рік є Конституція України, Бюджетний та Податковий кодекси України, Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні”,  Закон України «Про Державний бюджет України на 2022 рік», постанови Кабінету Міністрів України від 31.05.2021 № 586 "Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2022-2024 роки", рішення виконавчого комітету від 09.12.2021 року №113 «Про схвалення прогнозу бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади на 2022-2024 роки».

Листами  Міністерства фінансів України від 09.06.2021 року №05110-14/6/18181 «Про прогнози місцевих бюджетів на 2022-2024 роки» та від 23.06.2021 року №05120-08-6/19865 «Про доведення наказу Міністерства фінансів України», наказу Міністерства фінансів України від 23.06.2021 №365 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо здійснення підготовки пропозицій до прогнозу місцевого бюджету»  доведені особливості складання проєктів місцевих бюджетів на 2022 рік.

Особливості складання проектів місцевих бюджетів на 2022 рік доводились обласним державним адміністраціям, виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) листом Мінфіну від 12.08.2021 № 05110-14-6/25339.

Пріоритетом формування бюджетної політики на 2022 р. і надалі буде залишатись прогнозування збалансованих і оптимальних показників сільського бюджету за доходами і видатками.

Показники сільського бюджету розраховані, виходячи із прогнозних надходжень доходів, звітних даних, бюджетних запитів головних розпорядників коштів, пріоритетних напрямків використання бюджетних коштів та необхідності збалансування бюджету – як головного кошторису громади.

ІІ. Основні прогнозні показники економічного та соціального розвитку

Станом на 1 січня42 2021 року у Єдиному Державному реєстрі підприємств та організацій України по Райгородоцькій сільській раді рахується 245 суб’єктів господарювання, у тому числі юридичних осіб – 94, фізичних осіб-підприємців – 151.

Провідною галуззю у секторі економіки по Райгородоцькій сільській раді є галузь сільського господарства.

          Сільськогосподарські підприємства, переважно, займаються вирощуванням зернових, зернобобових  та технічних культур. Вирощуванням та реалізацією ягідних культур займаються ТОВ «Українська Ягода», ТОВ «Фрутрейд». Одним із сільськогосподарських підприємств, що здійснює діяльність у галузі тваринництва є ФГ «Сєргій-С».

Торгівельні послуги громаді надають 28 торгівельних точок, у тому числі 20 магазинів, 8 закладів громадського харчування.

 Магазини є в усіх селах громади, окрім с. Любомирка, с.Кустин, с.Бенедівка та с.Лісове, в яких здійснюється виїзна торгівля.

 

Демографічна ситуація

Зберігається тенденція природного скорочення населення. Кількість померлих майже втричі перевищує кількість народжених.

Чисельність наявного населення  в громаді по рубрикатору станом  на    1 квітня 2021 року становила 7 198 осіб.

 

ДОХОДИ

   В  основу  розрахунків  доходів бюджету   територіальної громади на  2022 рік покладено  основні  прогнозні  макропоказники  економічного і  соціального розвитку  регіону,  положення Бюджетного кодексу України, проєкт Закону України  "Про  Державний бюджет  України  на  2022 рік", вимоги Податкового кодексу України, враховано  динаміку  надходжень  податків,  зборів  та  обов’язкових     платежів  за попередні  роки,  показники міжбюджетних трансфертів, визначені

Міністерством фінансівУкраїни  при  формуванні  Державного  бюджету          України  на  2022  рік.

   Формування  доходів  бюджету  проведено за  рахунок доходів,  що  визначені ст. 64,  69-1, 71 Бюджетного кодексу України.

У цілому дохідна частина  бюджету сільської територіальної громади  на 2022 рік обрахована в сумі  71 583 816,00гривень, в тому числі за:

  • загальним фондом – 70 463 816,00 грн.; що в структурі бюджету займає 99%,
  • спеціальним фондом – 1 120 000,00 гривень. , та в структурі бюджету займає 1%.

       Відповідно до проекту Закону України  "Про  Державний бюджет  України  на  2022 рік" передбачено міжбюджетні трансферти для бюджету Райгородоцької сільської  територіальної громади:

- базова дотація в сумі 5 749 400,00 грн.

- освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам в сумі 32 275 900,00 грн.;

З обласного бюджету:

- Субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції – 934 100,00 грн.

- Субвенція з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету -431 716,00  грн.

- інша субвенція 1 260 300,00 грн. з неї на:

 -пільгове медичне обслуговування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в сумі 10 300 грн.

- капітальні видатки спеціального фонду на дизельгенераторну станцію для ПМСД 250,0 тис.грн. та 1 000 000,00 на кап.ремонт дороги с.Буряки.

 

   

Горизонтальне вирівнювання податкоспроможності бюджетів здійснюється відповідно до вимог статей 98 – 100 та пункту 242 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Бюджетного кодексу України. З урахуванням зазначених параметрів, середній рівень надходжень на 1 жителя, який використано під час розрахунку, становив 3391,91 грн,

Базову дотацію отримують бюджети, у яких індекс податкоспроможності < 0,9, або надходження на 1 жителя менше 3052,72 грн,

Реверсна дотація передбачена для бюджетів, у яких індекс податкоспроможності > 1,1, або надходження на 1 жителя більше 3731,10 грн. 

 Для нашого бюджету індекс податкоспроможності становить 0,6 (2040,01 грн).

Тому,  нашому бюджету передбачено з державного бюджету базову дотацію в сумі 5 749 400,00 грн.

 Обсяг доходів загального фонду бюджету територіальної громади на 2022 рік (без офіційних трансфертів) визначений у сумі 30 656 400,00 гpн., в т.ч. :

- податок та збір на доходи фізичних осіб     - 19 300 000,00 грн.;

- податок на прибуток підприємств – 50 000,00 грн;

- внутрішні податки на товари та послуги  -250 000,00 грн.; 

 - податок на нерухове  майно    - 320 000,00 грн.;

- плата за землю – 4 550 000,00 грн;

- транспортний податок – 50 000,00 грн;

 - єдиний податок   - 5 786 000,00 грн.;

 -   плата за надання інших адміністративних послуг – 50 000,00 грн.;

 - надходження від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим майном, що перебуває у комунальній власності –          200 000,00 грн.;

- державне  мито   - 400,00 грн.;

 

11010000 „Податок та збір на доходи фізичних осіб”

     Основним видом  надходжень є податок та збір на доходи фізичних осіб, що становить 63,0 % від прогнозного показника доходів загального фонду бюджету територіальної громади  на 2022 рік.

     Прогнозні надходження  податку на доходи фізичних осіб на 2022 рік визначені відповідно до ІV розділу Податкового кодексу України (Податок на доходи фізичних осіб) із змінами і доповненнями, проекту Закону  України  "Про  Державний  бюжет України  на  2022  рік" та Бюджетного кодексу України (із змінами і доповненями), з урахуванням змін в оподаткуванні цього податку.

 

При здійсненні розрахунку податку на доходи фізичних осіб на 2022 рік враховано вплив наступних чинників:

 

 

1. Скорочення середньооблікової кількості штатних працівників підприємств, установ та організацій.

Ринок праці громади зазнав негативного впливу у зв’язку із запровадженням у березні 2020 року в Україні карантину через пандемію COVID-19. Даний вплив на ринок праці проявлявся через пряму тимчасову заборону або ж обмеження певних видів економічної діяльності в Україні, зміну (переважно зменшення) попиту на різні товари й послуги вітчизняних підприємств в Україні та за кордоном, що відповідним чином змінювало (переважно зменшувало) потребу в живій праці (послугах робочої сили).

2. Демографічна ситуація.

Згідно даних погосподарських книг старостинських округів протягом останніх років демографічна ситуація в громаді характеризується поступовим скорочення чисельності населення, що відбувається через зменшення народжуваності та збільшення смертності і міграційного руху.

3. Уповільнення темпів зростання середньомісячної заробітної плати та фонду оплати праці штатних працівників по громаді. (Більшість сільгосппідприємств оформляють трудові відносини з фізичними особами на зимній період на мінімальну заробітну плату або звільняють взагалі.).

4. Уповільнення темпів зростання надходжень податку на доходи фізичних осіб.

Різкий спалах захворюваності у всьому світі на COVID – 19, спричинений коронавірусом SARS-CoV-2, обумовив запровадження карантинних заходів як у світі, так і в Україні, що призвело до обмеження ділової активності, тимчасового припинення роботи і звільнення частини бізнесу від оподаткування, погіршило споживчі настрої і ділові очікування, а також кон’юнктуру на світових товарних і фінансових ринках.      

   Через карантинні обмеження, починаючи з березня 2020 року, частина сільгосппідприємств, установ зупиняла (обмежила) свою діяльність, відповідно зменшилася зайнятість, розміри заробітних плат, що в свою чергу негативно відобразилося на обсягах фактичних надходжень податку на доходи фізичних осіб.

5. Застосування норм Розділу IV «Податок на доходи фізичних осіб» Податкового кодексу України, які впливають на надходження податку на доходи фізичних осіб, а саме:

5.1. Застосування єдиної ставки (18 %) оподаткування доходів фізичних осіб.

5.2. Зростання основних державних соціальних стандартів та гарантій, зокрема:

- Мінімальної заробітної плати та посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки:

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Показники

2022 рік

2023 рік

2024 рік

Розмір мінімальної заробітної плати:

 

 

 

з 1 січня року (гривні)
з 1 жовтня року

6500

6700

7176

7665

ріст до попереднього року (відсоток)

3,1

7,1

6,8

Розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної сітки:

 

 

 

з 1 січня року (гривні)
з 1 жовтня року

2893

2982

3193

3411

ріст до попереднього року (відсоток)

3,1

7,1

6,8

 

  

      - Прожиткового мінімуму:

Показник

2022 рік

2023 рік

2024 рік

січень

липень

грудень

січень

 

липень

грудень

січень

 

липень

грудень

Прожитковий  мінімум,   грн:  на одну особу

2393

2508

2589

2589

2713

2778

2778

2911

2972

 5.3. Скорочення кількості осіб, які мають право на податкову соціальну пільгу (далі по тексту - ПСП).

Податкова соціальна пільга (ПСП) - це сума, на яку платник ПДФО має право зменшити суму свого загального місячного оподаткованого доходу, отримуваного з джерел на території України від одного працедавця у вигляді заробітної плати. ПСП зменшує базу оподаткування, що зменшує суму ПДФО і працівник отримує суму заробітної плати більшу, аніж якби до його зарплати не застосовувалась ПСП.

Граничний розмір доходу, до якого застосовується податкова соціальна пільга у 2022 році становить 3 474 гривень (цей розмір обчислюється як добуток місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, на 1,4 та округлений до найближчих 10 гривень відповідно до підпунктy 169.4.1 Податкового кодексу України).

5.4. Обсяг втрат податку на доходи фізичних осіб у результаті застосування права на податкову знижку (сума коштів, сплачених платником податку на користь вищих  та професійно – технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти тощо).

6. Зайнятість населення.

Станом на 1 липня 2021  року кількість зареєстрованих безробітних склала  1773 особа, або 32% від загальної кількості населення.

    У розрахунках обсягу податку з доходів фізичних осіб враховано підвищення мінімальної заробітної плати, оподаткування  за єдиною ставкою (18%), кількість працюючих на території громади та середня заробітна плата на 2022 рік.

Згідно бюджетного законодавства нормативи розмежування податку на доходи фізичних осіб у 2022 році,  становлять:

  • до державного бюджету – (21%) – 6 332 800,00 грн;
  • до обласного бюджету (15%) – 4 523 450,00 грн;
  • до бюджету сільської  територіальної громади –                         (64%) -   19 300 000,00 грн.

      Враховуючи вищевикладене, податок та збір на доходи фізичних осіб заплановано в сумі 19 300 000,00 грн. Розрахунок надходжень податку та  збору   на доходи фізичних осіб здійснено з урахуванням:

- податку  та збору на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати – 13 800 000,00 грн. виходячи із фонду оплати праці (64% від надходжень контингенту в сумі 21 562 500,00 грн.)

  -  податок та збір  на доходи фізичних осіб, що сплачується  податковими агентами, із  доходів платника  податку інших ніж заробітна  плата – 5 300 000 грн. При розрахунку враховано площу орендованої землі, грошову оцінку, та розмір сплати орендної плати на території, що відноситься до громади ( 64% від надходжень  контингенту в сумі 8 281 250,00 грн.).

  -  податок та збір  на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами  річного декларування в сумі – 200 000 грн., ( 64% від надходжень  контингенту  в сумі 312 500,00 грн.).  

 

13010200 «Рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування)»

 

    Об’єктом оподаткування рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів (крім рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів в частині деревини, заготовленої в порядку рубок головного користування) є:

  1. використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо - виховних цілей, тощо;
  2. деревина, заготовлена під час проведення заходів: щодо поліпшення якісного складу лісів, їх оздоровлення, посилення захисних властивостей (рубки догляду за лісом, вибіркові санітарні рубки, вибіркові лісовідновні рубки) та заходів з розчищення лісових ділянок, вкритих лісовою рослинністю.

Платниками рентної плати є лісокористувачі, які здійснюють  використання лісових ресурсів на підставі спеціальних дозволів (лісорубних або лісових квитків) або відповідно до умов договору довгострокового тимчасового користування лісами.

Ставка оподаткування рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів складає 100 % від мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня року, в якому проводиться сплата збору, за 1 га лісових площ на рік.

  Надходження рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів визначено в сумі 100 000,00 грн., основний платник податку ДП «Бердичівське лісове господарство».

 

     14040000 „Акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів”

 

Бюджетним кодексом України встановлено, що до доходів загального фонду місцевих бюджетів з 01.01.2015 року відноситься акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Згідно норм Податкового кодексу України (зі змінами):

  • платниками податку є особи - суб'єкти господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів;
  • об’єктами оподаткування є операції з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів;
  • базою оподаткування є вартість (з податком на додану вартість) підакцизних товарів;
  • ставка податку:

для пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, реалізованих суб'єктами господарської діяльності роздрібної торгівлі підакцизними товарами, ставка податку залишається без змін і становить 5 відсотків;

до підакцизних товарів належать:

- спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво;

- тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну.

 

Обсяг надходжень акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів на 2021 враховано вплив наступних чинників:

1. Ставку податку для пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, реалізованих суб'єктами господарської діяльності роздрібної торгівлі підакцизними товарами -  5 відсотків.

2. Динаміку надходжень акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів   у 2019 - 2020 роках та очікуваних надходжень 2021 року.

3. Зменшення попиту на підакцизні товари та обсягів реалізації   у зв’язку із збільшенням роздрібної відпускної ціни підакцизних товарів (враховуючи індекс споживчих цін).

   Прогнозні надходження акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, а саме пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну на 2022 рік визначені виходячи із очікуваних надходжень  2021 року та з урахуванням індексу інфляції споживчих цін, тобто в сумі 150 000 грн.

       КЕКД 14021900 «Акцизний податок з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції ) (пальне)» -20 000,00 грн.

КЕКД 14031900  «Акцизний податок з ввезеного на митну територію України підакцизних товарів (продукції ) (пальне)»   -   80 000,00 гривень.  

                                                  

   Місцеві податки

 До місцевих податків належать:

  • податок на майно;
  • єдиний податок.

Відповідно до статті 64 п.1 п.п.19 Бюджетного кодексу України одним із джерел доходів загального фонду місцевого бюджету є податок на майно, що зараховується до місцевого бюджету.

Відповідно до статті 265 розділу XII Податкового кодексу України з   01 січня 2015 року до складу податку на майно включаються:

  • податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
  • плата за землю;
  • транспортний податок.

       Розрахунок  прогнозної  суми  надходжень до загального фонду місцевих  податків і  зборів  здійснено  на  підставі  розділу ХІІ  та ХІV Податкового кодексу України. Відповідно до Податкового кодексу України з урахуванням  внесених змін до місцевих податків та зборів належать два податки (податок на майно, який складається з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, транспортного податку, плати за землю та єдиного податку)

 18010000 „Податок на майно”

    Прогнозні розрахунки надходжень податку на майно, який складається з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки та плати за землю, здійсненні у відповідності ХІІ  розділу Податкового кодексу України та ст. 64 Бюджетного кодексу України, у відповідності до якої, податок на майно зараховується до бюджетів місцевого самоврядування і  плануються  на 2022 рік в  сумі  4 920 000,00 грн.

 Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є фізичні та юридичні особи.

Об'єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є об'єкт житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

Для фізичних осіб у 2022 році базовим роком для проведення розрахунків податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки як для житлової так і для нежитлової нерухомості є 2021 рік.

Для розрахунку розміру податку для об'єктів житлової нерухомості у 2022 році застосовується ставка податку встановлена у розмірі 0,5 % мінімальної заробітної плати, встановленої Законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв.метр бази оподаткування .

Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» мінімальна заробітна плата з 1 січня 2021 року встановлена в розмірі 6000,0 гривні.

Ставка: 6000,0 грн * 0,5 % = 30,00 грн за 1 квадратний метр.

База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:

а) для квартири / квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;

б) для житлового будинку / будинків незалежно від їх кількості - на   120 кв. метрів ;

в) для різних типів об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (в разі одночасного перебування у власності платника податків квартири / квартир та житлового будинку / будинків, в тому числі їх частин),- на 180 кв. метрів (5950,80грн).

Також, фізичні особи – власники житлової нерухомості, загальна площа якої  для квартир перевищує 300 квадратних метрів та/або для будинків 500 квадратних метрів сплачують податок на нерухомість в розмірі 25 000 грн. в рік за кожен такий об'єкт житлової нерухомості (його частки).

Фізичні особи, власники житлової та нежитлової нерухомості сплачують податок протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, яке надсилається (вручається) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Для розрахунку розміру податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для об'єктів нежитлової нерухомості у 2022 році застосовується ставка податку встановлена  у розмірі 0,5 % мінімальної заробітної плати, встановленої Законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування.

Ставка: 6000,0 грн * 0,5 % = 30,00 грн за 1 квадратний метр.

Ставка податку для об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, що перебуває у власності юридичних осіб становить відповідно  0,5% мінімальної заробітної плати, встановленої Законом на 1 січня 2022 року, за 1 кв. м бази оподаткування, що відповідно складає  32,50 гривень.

Юридичні особи розраховують податок самостійно і сплачують його щокварталу, авансовими внесками до 30 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

Відповідно до проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» мінімальна заробітна плата з 1 січня 2022 року передбачена в розмірі 6 500,0 гривні.

   Прогнозні надходження по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки,  на 2022 рік обраховані виходячи з очікуваних надходжень за 2021 рік та коефіцієнту росту мінімальної заробітної плати, який враховується при визначенні ставки цього податку, а також із врахуванням ставок податку, затверджених рішенням  сесії Райгородоцької сільської ради від 02.07.2021 року №318 «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків  на території Райгородоцької сільської ради» і складають  320 000,00 грн. 

   

Згідно з Бюджетним кодексом України, починаючи з 2011 року надходження плати за землю в повному обсязі (100%) зараховуються до доходів бюджетів місцевого самоврядування.

Плата за землю формується із земельного податку та орендної плати за

 земельні ділянки. Прогнозні  розрахунки надходжень  плати  за  землю  здійснені  з  урахуванням  положень статей 269-289 Податкового кодексу України, Земельного кодексу України, Бюджетного Кодексу України щодо 100% зарахування цього платежу до місцевих бюджетів, ставок податку затверджених  Райгородоцькою сільською  радою на 2022 рік, кількості платників та плануються  в  сумі  4 550 000,00 грн. 

 

18050000 „Єдиний податок”

 На розвиток економіки громади істотний вплив має малий, середній бізнес і підприємництво. Слід відмітити, що щорічно відмічається збільшення фізичних осіб – підприємців та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності. 

Розділом ХІV "Спеціальні податкові режими" Податкового кодексу України  встановлюються правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку.

Статтею 293.2 Податкового кодексу України, з урахуванням змін, внесених Законом України від 20.12.2016 року № 1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році», визначено, що фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами або радами об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:

1) для першої групи платників єдиного податку - у межах до 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму;

2) для другої групи платників єдиного податку - у межах до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.

Ставки єдиного податку на території громади встановлені рішенням  Райгородоцької сільської ради від 02.07.2021 року №318 «Про встановлення ставок та пільг із сплати місцевих податків  на території Райгородоцької сільської ради»

для першої групи платників єдиного податку в розмірі 10 відсотків розміру прожиткового мінімуму на всі види діяльності, які дозволені для даної групи платників єдиного податку з усіма обмеженнями та особливостями, викладеними в главі 1 розділу ХIV Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями;

-    для другої групи платників єдиного податку в розмірі 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати на всі види діяльності, які дозволені для даної групи платників єдиного податку з усіма обмеженнями та особливостями, викладеними в главі 1 розділу ХIV Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями.

Враховуючи зазначене, рівень мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму з 01.01.2022 року, ставки єдиного податку на                2022 рік на території громади становитимуть:

  • для першої групи платників – 239,30грн ,
  • для другої групи платників податків – 1300,00 грн.

 

     Єдиний податок в плановому році, як і попередньому, зараховується до загального фонду.  Прогнозна сума надходжень визначена  в обсязі         5 786 400,00 грн., в тому числі  єдиного податку:

-  для юридичних осіб в сумі 700 000,00 грн.:

-  для фізичних осіб в сумі 2 700 000,00 грн

  для сільськогосподарських товаровиробників, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий рік дорівнює або перевищує 75 відсотків – 2 386 000,00 грн.

       При цьому враховані очікувані надходження у 2021 році, а також коефіцієнт росту мінімальної заробітної плати, який враховується при визначенні ставки цього податку для першої та другої групи платників єдиного податку, площа орендованих земель  для сільгоспвиробників.

 

 

22012500 „Плата за надання інших адміністративних послуг”

     Плата за надання інших адміністративних послуг  на 2022 рік визначена в сумі 50 000 грн. із врахуванням очікуваних надходжень у 2021 році.

 22080400„Надходженняплати  за  оренду  цілісних  майнових        комплексів  та  іншого  комунального  майна ”

   Передача в оренду майна комунальної власності територіальної громади регулюється наступними нормативними документами:

- Законом України «Про оренду державного та комунального майна» від 03.10.2019 року;

- Порядком передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від  03.06.2020 року № 483;

Надходженняплати  за  оренду  цілісних  майнових  комплексів  та  іншого  комунального  майна  розраховані  на  підставі  договорів  оренди,  наявних  площ та ставокрендної  плати  за  1  кв.м.  орендованої  площі  у  відповідності  до  Методики  розрахунку  та  порядку   використання  плати  за  оренду  майна  спільної  власності  територіальної  громади   та складатиме  у 2022 році       200 000,00 грн.

 

22090000 „Державне мито”

        Плановий показник надходжень державного мита на 202рік розраховано з урахуванням динаміки надходжень за попередні роки, та очікуваних надходжень  у 2021 році та визначений   сумі  400 грн.

    

 

Спеціальний фонд

     Спеціальний фонд бюджету становить 2 370 000,00 грн., який сформований за рахунок власних надходжень бюджетних установ та іншої субвенції з обласного бюджету.

 КЕКД 25000000 „Власні  надходження  бюджетних  установ”

       Обсяг  власних  надходжень  бюджетних  установ  прогнозується за даними бюджетних установ в  сумі  1 120 000,00 грн., в тому числі:

Джерелами надходжень даного виду доходу є батьківська плата та платні послуги, встановлені Центром надання соціальних послуг.

КЕКД 41053900 «Інша субвенція» - 1 250 00,00 грн.

        Інформація щодо наданих Райгородоцькою сільською радою податкових пільг на 2022 рік

Станом на 01.11.2021р. Райгородоцькою сільською радою рішення про надання пільг по податках та зборах на 2022 рік не приймались.

                                                 

ВИДАТКИ

Проект бюджету Райгородоцької сільської територіальної громади на 2022 рік та розрахунки його показників здійснено відповідно до вимог Бюджетного кодексу України, інших нормативно-правових актів, Постанови Кабінету Міністрів України від 31.05.2021 № 586 "Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2022-2024 роки", яка враховує основні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2021-2023 роки, розрахункових показників Міністерства фінансів України, ряду інших параметрів (прожитковий мінімум, мінімальна заробітна плата, прогнозний індекс зростання споживчих цін, коефіцієнт підвищення вартості енергоносіїв тощо), а також окремих положень проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік».

Видаткова частина загального фонду бюджету сформована виходячи із фінансових можливостей дохідної частини бюджету територіальної громади та враховує:

  • забезпечення в повному обсязі видатків на оплату праці з нарахуваннями, відповідно до встановлених умов оплати праці, розміру мінімальної заробітної плати з 1 січня – 6 500 гривень, з 1 жовтня–                      6 700 гривень на місяць та посадового окладу працівника I тарифного розряду Єдиної тарифної сітки з 1 січня 2022 року у розмірі 2 893 гривень та з 1 жовтня 2021 року - 2 982 гривні;
  • забезпечення потреби в коштах на проведення розрахунків за комунальні послуги та енергоносії та послуги зв’язку, які споживаються бюджетними установами та укладають договори за кожним видом відповідних послуг (з урахуванням цін і тарифів станом на 01.11.2021 року);
  • розміри прожиткового мінімуму:

- працездатних осіб: з 1 січня - 2481 гривень, з 1 липня - 2600 гривень, з 1 грудня - 2684 гривні.

 

       Крім того, враховано видатки на реалізацію ряду нормативних актів, якими регулюються умови оплати праці в бюджетній сфері. Загалом зростання заробітної плати у 2022 році, відповідно до підвищення рівня мінімальної заробітної плати та зміни умов оплати праці на основі Єдиної тарифної сітки, а також інших змін тягне за собою збільшення фонду заробітної плати по основних її складових у закладах соціально - культурної сфери бюджету  територіальної громади в середньому на  10-20% в залежності від закладу та категорії працівників.                   

       Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв розраховано, виходячи з цін і тарифів на них, що діяли на кінець 2021 року з урахуванням економії обсягів споживання у натуральних показниках та прогнозних коефіцієнтів їх підвищення у 2022 році та з врахуванням укладених договорів на оплату послуг по газопостачанню.

        При цьому слід зазначити, що головним розпорядникам коштів у наступному році, як і в попередніх роках, необхідно вжити заходів щодо економного та раціонального споживання енергоносіїв, дотримання режиму наджорсткої економії споживання усіх видів енергоресурсів, запровадження заходів з енергозбереження.

     Всі інші незахищені та непершочергові видатки передбачені у мінімально необхідному обсязі. Потребу у цих видатках на 2022 рік розраховано, виходячи з режиму жорсткої економії, об’єктивного вибору пріоритетів, ефективного та раціонального використання коштів.

 У цілому видаткова частина сільського бюджету на 2021 рік обрахована в сумі  72 833 816,00 гривень, в тому числі за:

  • загальним фондом – 70 353 371,00  грн.; що в структурі бюджету займає 99%,
  • спеціальним фондом – 2 480 445,00 гривень. , та в структурі бюджету займає 1%.

В структурі загального фонду найбільшу питому вагу у видатках сільського бюджету складають видатки на фінансування галузі «Освіта» це  73,0%., або 52 265 416,00 грн.

В структурі видаткової частини сільського бюджету найбільшу питому вагу займають захищені статті видатків це 94,7%, з них  видатки на оплату праці з нарахуваннями це 86,2% 

 

ДЕРЖАВНЕ УПРАВЛІННЯ

      Видатки по КПКВК 0110150 «Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у місті ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської рад» на 2022 рік передбачено в сумі 9 446 900,00  грн., що складає 13,4% від загального обсягу видатків бюджету  територіальної громади.

  Видатки на заробітну плату передбачено в сумі 7 000 000,00 грн та нарахування в сумі 1 540 000,00 грн.. або 90,4% від загального обсягу видатків по галузі, видатки на енергоносії 591 000,00 грн. і забезпечують потребу в повному обсязі. У розрахунках видатків на оплату праці враховано виплати за посадовими окладами, надбавки та доплати обов’язкового та стимулюючого характеру, премії та матеріальна допомога на оздоровлення, що відповідає вимогам чинного законодавства.

Видатки по КПКВК 0110160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» на 2022 рік передбачено в сумі 939 000,00  грн., з них видатки на заробітну плату передбачено в сумі 700 000,00 грн та нарахування в сумі 154 000,00 грн.., видатки на енергоносії 60 000,00 грн. і забезпечують потребу в повному обсязі.

 Видатки по КПКВК 0910160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» на 2022 рік передбачено в сумі 524 500,00  грн., з них видатки на заробітну плату передбачено в сумі 400 000,00 грн та нарахування в сумі          88 500,00 грн.., видатки на енергоносії 15 000,00 грн. і забезпечують потребу в повному обсязі.

 

Видатки по КПКВК 3710160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» на 2022 рік передбачено в сумі 1 000 000,00  грн., з них видатки на заробітну плату передбачено в сумі 776 000,00 грн та нарахування в сумі 171 500,00 грн.., видатки на енергоносії 16 000,00 грн. і забезпечують потребу в повному обсязі.

 

 

ОСВІТА

        Видатки на утримання закладів освіти та проведення заходів передбачено в сумі 52 265 416,00 грн, або 74% від загального обсягу видатків бюджету територіальної громади на 2022 рік.

       Видатки на утримання апарату відділу освіти, молоді та спорту по КПКВК 0610160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» на 2022 рік передбачено в сумі 805 200,00  грн., з них видатки на заробітну плату передбачено в сумі 660 000,00 грн та нарахування в сумі 145 200,00 грн і забезпечують потребу в повному обсязі.

За КПКВК 0611010"Надання дошкільної освіти" передбачено видатки в сумі 6 605 000,00 грн., в т.ч. видатки загального фонду – 6 105 000,00 грн., видатки спеціального фонду – 500 000,00 грн. за рахунок власних надходжень від батьківської плати.

       Видатки будуть здійснюватись на утримання 8-ми дошкільних навчальних закладів, у яких виховується у 9 групах 162 дитини.

       Видатки на заробітну плату з нарахуваннями склали 4 515 000,00,00 грн., або 68,4% загального обсягу видатків, видатки на харчування – 1 000 000,00 грн., або 15,1%, видатки на оплату спожитих енергоносіїв – 1 010 000,00 грн., або 15,3%.

       Вартість одного діто-дня харчування у дошкільних навчальних закладах у сільській місцевості становить 50,40 грн. (різновікові групи),  50% вартості оплачується коштом сільського бюджету,  50% - батьківська плата. Враховано надходження батьківської плати за харчування дітей у дошкільних навчальних закладах в сумі 500 000,00 грн.

     

       За КПКВК 0611021 "Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти" передбачено видатки загального та спеціального фондів в сумі 10 210 000,00 грн., з них видатки на заробітну плату для обслуговуючого персоналу шкіл  передбачено в сумі 5 500 000,00 грн та нарахування в сумі 1 210 000,00 грн.. видатки на енергоносії 1 500 000,00 грн., інші поточні видатки обраховані в сумі 800 000,00 грн.

Видатки будуть здійснюватись на утримання 8-ми загальноосвітніх навчальних закладів, у яких навчається 729 дітей.

Крім того, у складі видатків на заклади загальної середньої освіти враховано видатки на харчування передбачено в сумі 1 200 000,00грн.,  Вартість харчування планується в сумі 20,47 грн.

 

       За КПКВК 0611031 "Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти" передбачено видатки за рахунок освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам – 32 275 900,00 грн. на виплату заробітної плати з нарахуваннями педагогічному персоналу,

         

За КПКВК 0611141 "Забезпечення діяльності інших закладів у сфері освіти" передбачено видатки на утримання централізованої бухгалтерії в сумі 1 003 500,00 грн., в т.ч. видатки на оплату праці з нарахуваннями склали        915 000,00 грн., або 91,2% від загального обсягу видатків, видатки на оплату спожитих енергоносіїв – 43 500,00 грн., або 4,3%.

 

 За КПКВК 0611152 Забезпечення діяльності інклюзивно-ресурсних центрів за рахунок освітньої субвенції передбачено видатки на утримання інклюзивно-ресурсного центру в сумі 934 100,00 грн на оплату праці з нарахуваннями за рахунок субвенції з обласного бюджету.

 

 За КПКВК 0611200 «Надання освіти за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами» передбачено видатки на проведення корекційних занять для дітей  з особливими освітніми потребами, що навчаються в  інклюзивних класах в сумі 431 716,00 грн, з них  на оплату праці з нарахуваннями – 321 271,00 грн., на капітальне придбання – 110 445,00 грн за рахунок субвенції з обласного бюджету.

    Видатки на оплату праці та  енергоносіїв в галузі "Освіта" при формуванні бюджету  територіальної громади  забезпечено в повному обсязі.

 

ОХОРОНА ЗДОРОВ'Я

       За КПКВК 0112111 "Первинна медична допомога населенню, що

надається центрами первинної медичної (медико-санітарної) допомоги" передбачено видатки у вигляді фінансової підтримки КНП «Центр ПМСД» в сумі 650000,00 грн., з них на оплату комунальних послуг та спожитих енергоносіїв 400 000,00 (300 000,00 грн. за рахунок власних доходів, 100 000,00 грн – додаткової дотації з обласного бюджету), 250 000,00 – інша субвенція спеціального фонду з обласного бюджету.

      За КПКВК 0112010 «Багатопрофільна стаціонарна медична допомога населенню» передбачено видатки у вигляді фінансової підтримки КНП «Центральна районна лікарня Бердичівського району» в сумі 750 000,00 грн. на оплату комунальних послуг та спожитих енергоносіїв, з них 500 000,00 грн. за рахунок власних доходів, 200 000,00 грн – додаткової дотації з обласного бюджету, 50 000,00 – інша субвенція з бюджету Швайківської сільської ради.

За КПКВК 0112100 «Стоматологічна допомога населенню» передбачено видатки у вигляді фінансової підтримки КНП «Стоматологічна поліклініка Бердичівського району» в сумі 106 000,00 грн. на оплату комунальних послуг та спожитих енергоносіїв, з них 50 000,00 грн. за рахунок власних доходів, 56 000,00 грн – додаткової дотації з обласного бюджету.

 

СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ТА СОЦІАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

 

       За КПКВК 0113104 "Забезпечення соціальними послугами за місцем проживання громадян, які не здатні до самообслуговування у зв'язку з похилим віком, хворобою, інвалідністю" передбачено видатки в сумі 1 389 820 ,00 грн., на утримання Центру надання соціальних послуг. На обслуговуванні в Центрі перебуває в середньому 99 одиноких громадян.

       Видатки на заробітну плату з нарахуваннями склали 1 374 820,00 грн., або 98% від загального обсягу видатків і забезпечують потребу в повному обсязі.

 По спеціальному фонду заплановані видатки в сумі 15 000,00 грн., від надходжень за надання платних послуг.

 Видатки за КПКВК 0113242 "Інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення" передбачено в сумі 50 000 грн., на надання одноразової грошової допомоги на лікування жителям громади,  на виконання Програми «Турбота».

Видатки за КПКВК 0113140 «Оздоровлення та відпочинок дітей (крім заходів з оздоровлення дітей, що здійснюються за рахунок коштів на оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи)» передбачено в сумі 40 000 грн.

 

Видатки на утримання відділу соціального захисту населення по КПКВК 0810160 «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, територіальних громадах» на 2022 рік передбачено в сумі 564 100,00  грн., з них видатки на заробітну плату передбачено в сумі 430 000,00 грн та нарахування в сумі 94 600,00 грн, на енергоносії – 14 500,00 грн і забезпечують потребу в повному обсязі.

 

Видатки за КПКВК 0813160 «Надання соціальних гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги» передбачаються в сумі 156 000,00 грн.

Видатки за КПКВК 0113050 «Пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» за рахунок іншої субвенції з обласного бюджету передбачені кошти в сумі 10 300,00 грн та за рахунок власних доходів – 10 000,00 грн.

 Видатки за КПКВК 0813242 "Інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення" передбачено в сумі 50 000 грн., для фінансування програми підтримки учасників АТО, які проживають на території громади.

Видатки за КПКВК 0813032 «Надання пільг окремим категоріям громадян з оплати послуг зв'язку» передбачено в сумі 2500,00 грн.

 

 

 

КУЛЬТУРА І МИСТЕЦТВО

        Видатки бюджету територіальної громади на утримання закладів культури в проекті бюджету передбачено в  сумі 2 313 000,00 грн., або 3,3% від загального обсягу видатків бюджету  територіальної громади на 2022 рік.

    За КПКВК 0114030 "Бібліотеки" заплановано видатки в сумі        388 000,00 грн  на заробітну плату з нарахуваннями .

    За КПКВК 0114060 "Забезпечення діяльності палаців і будинків культури, клубів, центрів дозвілля та інших клубних закладів" передбачено в сумі 1 925 000,00 грн., в т.ч. на заробітну плату з нарахуваннями в сумі 1 830 000,00 грн., або 95,1% загального обсягу видатків, видатки на оплату спожитих енергоносіїв – 60 000,00 грн.

       Видатки на заробітну плату з нарахуваннями та оплату спожитих енергоносіїв в галузі "Культура і мистецтво" при формуванні бюджету територіальної громади  забезпечено в повному обсязі.

 За КПКВК 0116030 "Організація благоустрою населених пунктів" передбачено видатки в сумі 661 600,00 грн., або 0,9% від загального обсягу видатків бюджету  територіальної громади на 2022 рік.

 

      За КПКВК 0117461 «Утримання та розвиток транспортної інфраструктури» передбачено видатки в сумі 1 200 000 грн., , які планується спрямувати на оплату послуг по розчистці та посипці доріг від снігу, грейдерування доріг та 1 000 000,00 – капітальний ремонт дороги в с.Буряки ( з обласного бюджету).

 

За КПКВК 0117693 «Інші заходи, пов'язані з економічною діяльністю» передбачено кошти в сумі 100 000,00 грн. для фінансової підтримки КП «Райгородоцьке».

 

 Оборотний залишок бюджетних коштів  на 2022 рік запланований в сумі 15 000 гривень.

 

Міжбюджетні трансферти

До обласного бюджету по КПКВК 3719770 «Інші субвенції з місцевого бюджету» передбачаються кошти в сумі 45 580,00 гривень  на підвищення кваліфікації педагогічних працівників відповідно до регіонального замовлення.

Кредитування та повернення кредитів з місцевих бюджетів не планувалися у зв’язку з їх відсутністю.

 

 

Начальник

фінансового відділу                                           Наталія МЕЛЬНИЧУК

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь