Райгородоцька громада
Житомирська область, Бердичівський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Про затвердження Регламенту сільської ради

Дата: 28.12.2020 20:23
Кількість переглядів: 181

    • УКРАЇНА
    • РАЙГОРОДОЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

БЕРДИЧІВСЬКОГО РАЙОНУ

ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

РІШЕННЯ

 

Четверта сесія                                                                               VIIІ скликання

 

від 23.12. 2020р.  №  37    

 

Про затвердження Регламенту

сільської ради

 

Відповідно до підпункту 1 пункту 1 ст.26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні”, сільська рада

ВИРІШИЛА:

  1. Затвердити Регламент Райгородоцької сільської ради Бердичівського району Житомирської області (додається).
  2. Оприлюднити дане рішення на офіційному веб-сайті ради та надати копії цього рішення депутатам сільської ради.

 

 

 

Сільський голова                                                                     Максим САМЧИК

 

 

 

 

 

Додаток

до рішення сільської ради

від 23.12.2020р. №37

 

РЕГЛАМЕНТ

Райгородоцької сільської ради

 Бердичівського району Житомирської області

VІІІ скликання

РОЗДІЛ І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Стаття 1. Правові засади діяльності сільської ради

1.1. Райгородоцька сільська рада Бердичівського району Житомирської області (далі – Рада) є органом місцевого самоврядування, що представляє Райгородоцьку об’єднану територіальну громаду та здійснює від її імені та в її інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами України.

1.2. Порядок діяльності Ради, її органів, депутатів, посадових осіб та виконавчого апарату визначається Конституцією України, законами України „Про місцеве самоврядування в Україні”, „Про статус депутатів місцевих рад”, „Про службу в органах місцевого самоврядування”, “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, “Про запобігання корупції”, “Про інформацію”, “Про доступ до публічної інформації”, “Про захист персональних даних”, іншими законодавчими  актами та цим Регламентом.

1.3. Регламент Райгородоцької сільської ради (далі – Регламент) визначає порядок проведення першої сесії Ради, порядок обрання сільського голови, секретаря сільської ради, заступників голови Ради, скликання чергової та позачергової сесій Ради, призначення пленарних засідань Ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень Ради про затвердження порядку денного сесії та з процедурних питань, а також порядок  роботи сесії Ради.

1.4. Регламент затверджується рішенням Ради, прийнятим більшістю  голосів депутатів від загального складу ради. У такому ж порядку приймається рішення про внесення змін і доповнень до Регламенту.

1.5. До прийняття Регламенту Ради чергового скликання  застосовується Регламент, що діяв у попередньому скликанні.

1.6. У випадках прийняття законодавчих актів, внаслідок чого  виникне неузгодженість окремих  положень Регламенту з чинним законодавством, на черговій сесії повинні бути внесені  відповідні зміни і доповнення до Регламенту.

  1. У разі наявності розбіжностей норм Регламенту з нормами чинного законодавства України, діють норми чинного законодавства України.

Стаття 2. Основні принципи діяльності ради

2.1. Рада здійснює свою діяльність на принципах:

  1. народовладдя;
  2. законності;
  3. гласності;
  4. колегіальності;
  5. поєднання місцевих і державних інтересів;
  6. виборності;
  7. правової, організаційної і матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень, визначених законодавством;
  8. державної підтримки та гарантії діяльності місцевого самоврядування;
  9. судового захисту прав місцевого самоврядування;
  10. підзвітності та відповідальності органів влади та її посадових осіб перед виборцями.

Стаття 3. Відкритість та гласність роботи Ради

 3.1. Сесії проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок  доступу до засідань визначається радою відповідно до Закону та цього Регламенту.

3.2. Відкритість та гласність роботи Ради, постійних комісій може реалізовуватися шляхом публікації звіту пленарних засідань Ради, публікації її рішень на офіційному сайті Ради та у інший визначений радою спосіб.

Стаття 4. Планування роботи Ради

4.1. Діяльність Ради здійснюється відповідно до річного плану Ради, затвердженого на пленарному засіданні.

4.2. План роботи на рік включає в себе напрямки діяльності Ради та її  органів протягом року, визначає основні питання для розгляду на пленарних засіданнях, заходи з підготовки та реалізації рішень Ради, визначає відповідальних за їх виконання.

4.3. Проект плану роботи Ради розробляється під керівництвом сільського голови на підставі пропозицій постійних комісій, депутатів.

Стаття 5. Порядок розгляду запитів на інформацію

5.1. Запит на інформацію – це прохання особи до Ради та її органів надати публічну інформацію, що знаходиться у їх володінні. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним, подаватись в усній, письмовій чи в іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою).

5.2. Відповідь на запит на інформацію має бути надана не пізніше 5 робочих днів із дня отримання запиту.

5.3. У разі, якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту. Клопотання про термінове опрацювання запиту має бути обґрунтованим.

5.4. У разі, якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних,  строк розгляду  такого запиту може бути продовжений до 20 робочих днів. В такому разі особа, що подала запит, має бути повідомлена у письмовій формі про продовження розгляду запиту не пізніше 5 робочих днів з дня отримання запиту.

5.5. У Раді може бути передбачена можливість відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк для випадків, коли задоволення  запиту на інформацію передбачає  виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок. Розмір фактичних витрат на копіювання та друк визначається в межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів України.

Стаття 6. Присутність на пленарних засіданнях Ради

6.1. На пленарних засіданнях Ради за рішенням Ради (або за запрошенням голови) можуть бути присутні депутати інших рад, представники державних органів, об'єднань громадян, трудових колективів.

6.2. Головуючий на пленарному засіданні Ради повідомляє депутатів Ради про осіб, які присутні на пленарному засіданні Ради за запрошеннями. Цим особам за рішенням Ради може бути надане право виступити на пленарному засіданні Ради.

6.3. Місце, дата, час проведення пленарних засідань визначається розпорядженням сільського голови.

Стаття 7. Закриті пленарні засідання Ради

7.1. У разі необхідності, за рішенням Ради, яке приймається більшістю голосів депутатів Ради від загального складу Ради, проводяться закриті пленарні засідання для розгляду конкретно визначених питань.

7.2. Учасникам закритого пленарного засідання забороняється використовувати засоби фото-, відеофіксації, засобів зв'язку, звукозапису та обробки інформації.

7.3. Підготовка протоколу закритого пленарного засідання Ради здійснюється апаратом Ради в режимі, що унеможливлює розголошення обговорюваних на засіданні питань.

7.4. Порядок та обсяг  інформації, що підлягає опублікуванню за підсумками закритого засідання, визначаються у кожному конкретному випадку рішенням Ради.

Стаття 8. Контрольна діяльність Ради та її постійних комісій

8.1. Постійні комісії Ради здійснюють свої контрольні функції щодо виконання рішень Ради.

8.2. Постійні комісії Ради у питаннях, які належать до їх відання, та в порядку, визначеному законом, мають право отримувати від керівників органів, підприємств, установ, організацій та їх філій і відділень необхідні матеріали.

8.3. Рекомендації постійних комісій Ради підлягають обов'язковому розгляду органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, яким вони адресовані.

8.4. Про результати розгляду рекомендацій постійних комісій Ради органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами, яким вони адресовані, та вжиті заходи вони мають повідомити постійні комісії у встановлений для цього строк.

Стаття 9. Контроль за виконанням рішень Ради

9.1. Рада безпосередньо або через створені нею постійні комісії чи тимчасові контрольні комісії здійснює контроль за виконанням своїх рішень відповідно до Конституції України, законодавства про місцеве самоврядування, цього Регламенту.

9.2. Контроль за виконанням рішень Ради організовує її голова.

9.3. Рішенням ради, як правило, покладається контроль за його виконанням на відповідну (профільну) постійну комісію Ради.

9.4. Рішення Ради одразу після їх прийняття, але не пізніше 3-денного строку після закриття сесії Ради, передаються до відповідних (профільних) постійних комісій Ради.

9.5. Постійна комісія Ради на своєму засіданні розглядає питання щодо контролю за виконанням отриманих рішень, надає інформацію про хід виконання відповідних рішень голові Ради або заступнику голови Ради.

 РОЗДІЛ 2. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ РАДИ

 Глава 1. Підготовка пленарних засідань

 Стаття 10. Порядок скликання першої сесії Ради

10.1. Першу сесію новообраної Ради скликає сільська територіальна виборча комісія не пізніше як через два тижні після реєстрації новообраних депутатів Ради у кількості, яка забезпечує повноважність складу Ради відповідно до закону. Перше пленарне засідання першої сесії відкриває голова зазначеної територіальної виборчої комісії, який інформує Раду про підсумки виборів депутатів. З моменту визнання повноважень депутатів Ради нового скликання та новообраного сільського голови головує на пленарних засіданнях новообраний голова.

 

Стаття 11. Порядок денний першої сесії Ради

11.1. До порядку денного першої сесії Ради мають бути включені такі питання:

11.1.1. інформація голови територіальної виборчої комісії про підсумки виборів депутатів та сільського голови і визнання їх повноважень;

11.1.2. про обрання секретаря Ради.

11.1.3. про затвердження кандидатури заступника сільського голови.

11.1.4. про затвердження кандидатур старост.

11.2. Сесія ради, у разі необхідності, може складатися з декількох пленарних засідань  Ради, між якими встановлюються перерви.

 

Стаття 12. Форми роботи Ради

12.1. Рада проводить свою роботу сесійно. Сесія Ради складається з пленарних засідань Ради, а також засідань постійних комісій Ради. Постійна комісія або робоча група Ради може проводити своє засідання у перервах пленарного засідання Ради у тих випадках, коли питання визнано невідкладним, чи за дорученням Ради, якщо пленарне засідання Ради пов'язане з прийняттям рішень, проведенням виборів, призначенням або затвердженням на посади посадових осіб.

 

Стаття 13. Розпорядок роботи пленарних засідань Ради

13.1. Пленарні засідання Ради проводяться з перервами на 15 хвилин через кожні 2 години роботи.

13.2. Пленарні засідання Ради може бути подовжено головуючим на пленарному засіданні Ради понад визначений у пункті 13.1. цієї статті робочий час, але не більше ніж на 30 хвилин.

У необхідних випадках за рішенням Ради під час проведення пленарного засідання можуть бути проведені окремі або спільні засідання постійних комісій, а також оголошені додаткові перерви в роботі сесії з визначенням у кожному випадку їх тривалості.

Одноразові зміни часу роботи можуть здійснюватися за рішенням Ради. Таке рішення приймається у порядку, передбаченому для вирішення процедурних питань.

 

Стаття 14. Порядок скликання сесії Ради

14.1. Сільська рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради.

14.2. Сесії ради, крім першої, скликаються головою.

14.3. Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок та надання документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності - не рідше ніж один раз на місяць.

14.4. У разі немотивованої відмови сільського голови або неможливості його скликати сесію ради сесія скликається секретарем сільської ради.

У цих випадках сесія скликається:

1) якщо сесія не скликається сільським головою у строки, передбачені Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

2) якщо сільський голова без поважних причин не скликав сесію у двотижневий строк після пропозиції не менш як однієї третини депутатів від загального складу сільської ради, виконавчого комітету сільської ради.

14.5. У разі якщо сільський голова або секретар ради у двотижневий строк не скликають сесію на вимогу не менш як однієї третини депутатів від загального складу сільської ради, або у разі якщо такі посади є вакантними сесія може бути скликана депутатами сільської ради, які становлять не менш як одну третину складу ради, або постійною комісією ради.

14.6. Розпорядження про скликання сесії ради доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

14.7. Сесію сільської ради відкриває і веде (головуючий на сесії) сільський голова , а у випадках, передбачених п. 14.4 - секретар ради;

14.8. Сесія ради є повноважною, якщо в її пленарному засіданні бере участь більше половини депутатів від загального складу ради.

14.9. Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися сільським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, загальними зборами громадян. Пропозиції щодо прийняття рішень, які відповідно до закону є регуляторними актами, вносяться з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

14.10. Протоколи сесій сільської ради, прийняті нею рішення підписуються особисто сільським головою, у разі його відсутності - секретарем сільської ради.

14.11. Інформація про скликання сесії Ради розміщується на інформаційному стенді сільської ради, оприлюднюється на офіційному веб-сайті Ради  http://raygorodocka.gromada.org.ua 

Стаття 15. Формування порядку денного сесії Ради

15.1. Пропозиції до проекту порядку денного сесії Ради вносяться головою Ради, депутатами, постійними комісіями, виконавчим комітетом Ради. Пропозиції, як правило, вносяться не пізніше як за 25 днів до відкриття сесії.

15.2. У випадку виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, проекти рішень Ради оприлюднюються  негайно після їх підготовки.

15.3. Проекти  рішень Ради, які підлягають обговоренню, оприлюднюються на офіційному веб-сайті Ради http://raygorodocka.gromada.org.ua

15.4. Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії, крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

 

15.5. Пропозиція щодо кожного питання, яке пропонується включити до проекту порядку денного сесії Ради або до затвердженого порядку денного сесії Ради, подається до ради у формі проекту рішення із супровідним листом, пояснювальною запискою та аркушем погодження не пізніш як за 25 днів до сесії. У разі недодержання вказаного строку, питання на розгляд сесії та постійних комісій Ради не виносяться, крім виняткових випадків.

Висновки і рекомендації комісій щодо проекту рішення подаються у формі протокольних рішень. Обговорення кожного проекту рішення у постійних комісіях триває не більше двох тижнів.

15.6. У випадках, передбачених законодавством, до проекту порядку денного сесії Ради включаються також звіти посадових осіб органів, які Рада відповідно утворює, обирає, призначає чи затверджує,

15.7. Розділ “Різне” включається до порядку денного кожного пленарного засідання незалежно від кількості питань, внесених на розгляд Ради.

15.8. У виняткових випадках, після видання розпорядження голови Ради про скликання сесії, додатковому включенню до порядку денного підлягають питання:

  • про затвердження або внесення змін до сільського бюджету;
  • кадрові питання;
  • питання, що потребують негайного розгляду.

     Зазначені питання можуть бути внесені на розгляд ради на вимогу однієї з постійних комісій, голови сільської Ради.

 

Стаття 16. Затвердження порядку денного сесії Ради

 

16.1. Проект  порядку денного сесії Ради обговорюється і затверджується в цілому більшістю голосів депутатів Ради від загального її складу.

16.2. Якщо за підсумками голосування питання до порядку денного сесії Ради не включено, воно вважається відхиленим.

16.3. Рада може прийняти більшістю голосів депутатів від загального складу Ради мотивоване рішення про відкладення розгляду питання із затвердженого порядку денного сесії Ради на наступну сесію Ради. Таке рішення може прийматися не більше двох разів щодо одного і того ж питання порядку денного.

16.4. Якщо за внесення на розгляд відкладеного питання рішення не прийнято, питання вважається знятим з розгляду як непідготовлене.

16.5. Питання щодо притягнення особи до дисциплінарної відповідальності, а також дострокове припинення повноважень посадової особи Ради, які не набрали необхідної кількості голосів «за», не можуть вноситись на повторний розгляд Ради.

 

Стаття 17 Вимоги до проекту рішення ради

 

17.1. Проект рішення, що планується винести на розгляд ради, подається секретарю ради у друкованій та електронній формах.

17.3. Друкований примірник проекту повинен мати такі реквізити: у правому верхньому куті на бланку рішення ради — помітка «Проект» і прізвища авторів, нижче ліворуч — назва рішення; ще нижче — текст проекту рішення.

17.4. Текст проекту рішення повинен складатися з таких частин:

1)      мотивуючої, в якій містяться посилання на закон, інший акт або документ, обставини, якими викликана необхідність прийняття даного рішення;

2)      вирішальної, в якій конкретно і чітко формулюються рішення, виконавці поставленого завдання;

3)      заключної, в якій указані посадова особа або постійна комісія, на яких покладається контроль за виконанням рішення.

4)      до проекту рішення додаються передбачені текстом додатки в оригіналі.

17.5. Секретар ради відповідає за ознайомлення депутатів з проектами рішень, шляхом розміщення їх на офіційному веб-сайті сільської ради не пізніше як за 10 днів (при проведенні позачергового засідання сесії – за один день) до відповідного пленарного засідання, або у випадку виникнення надзвичайної ситуації чи інших невідкладних випадків – за один день.

17.6. Висновки і рекомендації комісій щодо проекту рішення подаються у письмовій формі. Обговорення кожного проекту рішення у постійних комісіях триває не більше двох тижнів.

17.7. Проект рішення перед винесенням на розгляд сесії сільської ради обов'язково узгоджується, шляхом заповнення аркуша погодження, з усіма заінтересованими структурними підрозділами, юридичним відділом (юрисконсультом), спеціалістом або начальником відділу сільської ради, відповідальним за напрямок діяльності, до якого відносяться питання, відображені у проекті рішення (відповідно до розподілу обов'язків).

17.8. Узагальнення зауважень і пропозицій до проекту рішення, вироблення остаточного його варіанта покладається на ініціаторів проекту і можуть бути додатково розглянуті на спільних засіданнях постійних комісій ради.

 

Стаття 18. Порядок підготовки та розгляду регуляторних актів

 

18.1. Підготовка проектів регуляторних актів здійснюється на підставі плану діяльності з підготовки цих проектів на наступний календарний рік, який затверджується Радою не пізніше грудня поточного року та оприлюднюється відповідно до Закону України “Про засади державної  регуляторної політики у сфері господарської діяльності” (далі по тексту статті – Закон).

18.2. Розробник (виконавець) регуляторного акта готує аналіз регуляторного впливу відповідно до Методики підготовки аналізу регуляторного впливу, затвердженої Кабінетом Міністрів України.

18.3. Проект регуляторного акта разом із відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднюється у спосіб, передбачений статтею 13 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, не пізніше п'яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта.

18.4. Розробник (виконавець) регуляторного акта враховує або мотивовано відхиляє зауваження і пропозиції фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань, одержані у встановлені ним строки, відповідно до Закону.

18.5. Стосовно кожного регуляторного акта послідовно здійснюються базове, повторне та періодичне відстеження його результативності.

 

ГЛАВА 2. ПРОВЕДЕННЯ ПЛЕНАРНОГО ЗАСІДАННЯ РАДИ

 

Стаття 19. Відкриття та ведення пленарного засідання

19.1. Перед початком кожного пленарного засідання Ради проводиться реєстрація депутатів ради, присутніх на пленарному засіданні.

19.2.  Якщо за даними реєстрації відкриття пленарного засідання ради неможливе у зв'язку з відсутністю необхідної кількості депутатів ради, головуючий на пленарному засіданні Ради може оголосити перерву на термін, погоджений з депутатами, або встановлює інший день проведення пленарного засідання Ради з обов'язковим дотриманням вимог цього Регламенту щодо підготовки пленарного засідання Ради.

19.3. Сесія сільської ради ведеться українською мовою.

Стаття 20. Повноваження головуючого на пленарному засіданні Ради

20.1. Головуючий на пленарному засіданні Ради:

20.1.1. відкриває, закриває та неупереджено веде пленарні засідання Ради, оголошує перерви в пленарних засіданнях Ради, повідомляє про осіб, які запрошені для участі у її роботі;

20.1.2. вносить на обговорення проекти рішень Ради, оголошує їх повну назву, інформує про матеріали, що надійшли на адресу Ради;

20.1.3. організовує розгляд  питань;

20.1.4. повідомляє списки осіб, які записалися для виступу;

20.1.5. надає слово для доповіді (співдоповіді), виступу, оголошує наступного промовця;

20.1.6. створює рівні можливості депутатам Ради для участі в обговоренні питань;

20.1.7. ставить питання на голосування, оголошує його результати;

20.1.8. забезпечує дотримання цього Регламенту всіма присутніми на пленарному засіданні Ради;

20.1.9. вносить пропозиції з процедурних питань щодо ходу пленарного засідання Ради (якщо з цих питань висуваються альтернативні пропозиції, пропозиції головуючого ставляться на голосування першими);

20.1.10. вживає заходів щодо дотримання порядку на пленарному засіданні Ради;

20.1.11. має право виправляти фактичні помилки, допущені у виступах на пленарному засіданні Ради;

20.1.12. до початку розгляду питань порядку робить повідомлення депутатам Ради (в окремих випадках такі повідомлення головуючий може робити і в ході пленарного засідання Ради, як правило, не перериваючи виступу промовця або процедуру голосування);

20.1.13. здійснює інші повноваження в межах цього Регламенту.

 

Стаття 21. Секретар пленарного засідання

 

21.1. Секретарем сесії є секретар сільської ради. У випадку, коли секретар сільської ради є головуючим на пленарному засіданні, секретар сесії обирається зі складу депутатів за пропозицією головуючого.

21.2. Секретар пленарного засідання ради надає допомогу головуючому у проведенні сесії, веде реєстрацію листів, скарг, заяв, що надійшли на адресу сесії, забезпечує передачу цих документів головуючому, який оголошує на пленарному засіданні Ради звернення депутатів Ради, подані у письмовій формі, а також здійснює підрахунок голосів депутатів під час голосування і прийняття рішень Ради.

 

Стаття 22. Лічильна комісія

22.1. Лічильна комісія обирається для організації проведення таємного голосування.

22.2. Лічильна комісія обирається радою з числа депутатів Ради шляхом відкритого голосування за списком без обговорення.

22.3.  Засідання Лічильної комісії проводяться виключно гласно і відкрито.

22.4. До складу Лічильної  комісії не може входити депутат Ради, щодо якого:

22.4.1. поставлено питання щодо дострокового припинення повноважень;

22.4.2. вирішується питання про обрання на посаду (звільнення з посади) в органі місцевого самоврядування або комунальному підприємстві, установі, організації;

22.4.3. вирішується питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності;

22.4.5. депутати Ради, кандидатури яких включені до бюлетенів для таємного голосування.

 

Стаття 23. Порядок розгляду питань порядку денного сесії

23.1. Головуючий на пленарному засіданні Ради оголошує про розгляд кожного питання порядку денного сесії Ради. Головуючий повідомляє про назву, кількість варіантів редакцій рішення, яке підлягає розгляду, та про порядок розгляду питання.

23.2. Головуючий на пленарному засіданні за рішенням Ради може об'єднати обговорення кількох пов'язаних між собою питань порядку денного. Рішення про об'єднання обговорення приймається у порядку, визначеному для розгляду процедурних питань.

 

Стаття 24 . Порядок надання слова

24.1. Доповіді, співдоповіді виголошуються з місця.

24.2. Виступ промовця не переривається, крім випадків порушення доповідачем (виступаючим) приписів чинного законодавства України. Регламенту, правил етики та дисципліни.

24.3. Якщо головуючий на пленарному засіданні ради не представив промовця під час надання йому слова, промовець представляється на початку виступу, а у разі виступу від депутатської групи та фракції – зазначає і її назву.

24.4. Запис на виступ з будь-якого питання порядку денного пленарне засідання ради в межах часу, передбаченого ст. 25 цього Регламенту, здійснюється під час розгляду відповідного питання порядку денного за особистою письмовою заявою депутата Ради на виступ після оголошення головуючим на пленарному засіданні про перехід до розгляду цього питання.

         Запис на виступ може здійснюватися шляхом підняття руки.

 

Стаття 25. Визначення часу для виступів на сесії Ради

25.1. Для доповіді надається до 15 хвилин, для співдоповіді – до 10 хвилин

25.2. Кожен бажаючий має право поставити доповідачу або співдоповідачу запитання по суті доповіді. Запитання ставляться письмово або усно. Запитання формулюються коротко і чітко. Головуючий на пленарному засіданні ради оголошує письмові запитання та надає слово для запитань депутатам Ради (в порядку надходження) від різних зареєстрованих депутатських фракцій та груп. Депутат ради, який поставив запитання, може уточнити та доповнити його, а також  оголосити, чи задоволений він відповіддю. Виступаючим у обговоренні запитання не ставляться, за винятком уточнюючих запитань від головуючого на пленарному  засіданні ради.

25.3. Для відповіді  на запитання надається до 10 хвилин.

25.4. Для повторних виступів у обговоренні, а також для виступів щодо постатейного голосування окремих положень проектів рішень, для заяв, внесення запитів депутатам надається час тривалістю до 5 хвилин.

25.5. Для виступів в розділі “Різне” порядку денного - до 3 хвилин.

25.6. Для виступів щодо процедури та з мотивів голосування, пояснень, зауважень, пропозицій, повідомлень і довідок, внесення поправок та виступів з місця – 1 хвилина.

25.7. Для заключного слова по темі доповіді надається до 5 хвилин. Якщо доповідь здійснювалась кількома особами, заключне слово промовляє лише один із доповідачів, а час для проголошення заключного слова не подовжується.

25.8. Якщо виступ промовця повторює те, що вже виголошували інші промовці під час обговорення даного питання, і головуючий на пленарному засіданні вважає, що Рада отримала з цього питання достатньо інформації, він може звернутися до промовця з проханням скоротити або закінчити виступ.

 

Стаття 26. Право депутата на виступ

26.1. Ніхто з присутніх на пленарному засіданні Ради не може виступати без дозволу головуючого.

26.2. Головуючий на пленарному засіданні Ради надає слово виступаючим з дотриманням черговості, встановленої для промовців на підставі їх заяв про надання слова, та із забезпеченням виступів представників від різних депутатських  груп та фракцій, якщо інше не встановлено цим Регламентом. Головуючий на пленарному засіданні Ради, за погодженням з Радою, може визначити іншу черговість виступаючих.

26.3. Депутат Ради у будь-який момент може відмовитися від свого запису на виступ. У разі відсутності депутата Ради в момент надання йому слова вважається, що він відмовився від слова.

26.4. Особа може виступити на пленарному засіданні Ради з одного й того ж питання чи пропозиції, які будуть ставитися на голосування, не більше двох разів.

 

Стаття 27. Порядок розгляду та обговорення питання

27.1. За пропозицією головуючого визначається загальний час обговорення питання. Визначення часу на обговорення належить до категорії процедурних питань.

27.2. Розгляд та обговорення питання на пленарному засіданні Ради, як правило включають:

27.2.1. доповідь, запитання доповідачу і відповіді на них;

27.2.2. співдоповіді (за необхідності), запитання співдоповідачам і відповіді на них;

27.2.3. виступи депутатів ради з оголошенням та обгрунтуванням окремої думки, якщо вона є додатком до висновків чи пропозицій комісій, з приводу яких виступали доповідач і співдоповідачі, за умови, що окрема думка не була поширена серед депутатів Ради разом з висновком відповідної комісії;

27.2.4. внесення обговорення і прийняття рішення щодо відкладених питань та питань про неприйнятність рішень, якщо такі є;

27.2.5. виступи по одному представнику від постійних комісій або тимчасових контрольних комісій, якщо висновки цих комісій щодо обговорюваного питання чи пропозиції не були поширені серед депутатів ради згідно з поданням комісії;

27.2.6. виступи представників від кожної зареєстрованої депутатської фракції і групи;

27.2.7. виступи депутатів Ради;

27.2.8. оголошення головуючим на пленарному засіданні Ради про припинення обговорення та повідомлення про тих, що виступили і записалися на виступ;

27.2.9. внесення депутатами Ради пропозицій, які не були виголошені в ході обговорення (крім тих, що вносяться у спеціально встановленому порядку);

27.2.10. заключне слово співдоповідачів і доповідача ;

27.2.11.уточнення і оголошення головуючим на пленарному засіданні ради пропозицій, які надійшли  щодо обговорюваного питання і будуть ставитися на голосування;

27.2.12. виступи з мотивів голосування по одному представнику від кожної зареєстрованої депутатської фракції чи групи ;

27.2.13. виступи з мотивів голосування по одному депутату від кожної зареєстрованої депутатської фракції чи групи, якщо вони мають протилежну точку зору щодо виголошеної на засіданні Ради думки депутатської фракції чи групи;

27.2.14. виступи депутатів ради з мотивів голосування.

27.3. Окрема думка депутата Ради щодо висновків та рекомендацій постійної комісії Ради, до складу якої він входить, викладена письмово, доводиться до відома Ради на пленарному засіданні ради спільно з висновками та рекомендаціями  постійної комісії Ради, яких вона стосується.

 

Стаття 28. Закінчення обговорення питання

28.1. Тексти виступів депутатів Ради, які записалися для виступу, але не мали змоги виголосити їх у зв'язку з припиненням обговорення, на прохання депутатів повинні бути включені до протоколу засідання, якщо вони подаються секретарю сесії Ради одразу ж після закінчення пленарного засідання Ради.

28.2. Якщо список бажаючих виступити  вичерпано або якщо ніхто не подав заяву про надання слова, а також у разі закінчення визначеного для обговорення часу, головуючий на пленарному засіданні Ради оголошує про припинення обговорення.

 

ГЛАВА 3. ПОРЯДОК ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ

 

Стаття 29. Загальні положення порядку голосування

29.1. Розгляд одного питання порядку денного без прийняття рішення щодо нього, як правило, не може перериватися розглядом інших питань порядку денного. Після закінчення часу для обговорення питання головуючий на пленарному засіданні Ради оголошує про перехід до голосування.

29.2. Головуючий на пленарному засіданні Ради оголошує початок голосування та вид голосування, якщо з приводу процедури голосування є спеціальні вимоги або якщо від депутатів надійшли пропозиції щодо зміни виду голосування.

 

Стаття 30. Черговість голосування альтернативних проектів рішень, пропозицій та поправок

30.1. У першу чергу на голосування ставиться проект рішення, пропозиції і поправки, які надійшли від депутата, постійної комісії та інших осіб, які готували проекти цих документів. У разі надходження інших (альтернативних) проектів рішень, пропозицій і поправок, вони ставляться на голосування у порядку їх надходження.

30.2. Відхилені Радою пропозиції і поправки щодо вже прийнятого тексту при повторному їх внесені (в ході розгляду того ж питання порядку денного) на голосування не ставляться, крім випадку, коли після скасування рішення щодо прийнятого тексту його розгляд починається знову.

 

Стаття 31. Вимоги до процедури голосування

31.1. Перед кожним голосуванням головуючий на пленарному засіданні формулює зміст питання, що буде ставитися на голосування, і, якщо немає заперечень, відразу ставить його на голосування.

31.2. У разі, коли щодо проекту рішення або щодо питання, яке виноситься на розгляд Ради, проводилася експертиза, громадські слухання,консультації тощо після проголошення змісту питання, головуючий оголошує текст висновку експертизи, громадські слухання, консультації тощо після проголошення змісту питання, головуючий оголошує текст висновку експертизи, слухань, обговорень тощо, і тільки потім проголошує проект рішення та ставить питання на голосування.

31.3. Голосування здійснюється депутатами Ради особисто в залі засідань Ради або у відведеному для таємного голосування місці.

31.4. Сільський голова ради бере участь у голосуванні.

31.5. При голосуванні щодо прийняття, внесення змін та або скасування актів  нормативного характеру депутати Ради не зобов'язані утримуватись від голосування навіть за умови наявності потенційного конфлікту інтересів з питань, які може спричинити у майбутньому нормативно-правовий акт, що виноситься на голосування.

31.6. Порядок здійснення контролю за дотриманням вимог щодо врегулювання депутатами Ради конфлікту інтересів, надання зазначеним цим особам консультацій та роз'яснень щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, поводження з майном, що може бути неправомірною вигодою та подарунками, покладається на постійну комісію з питань депутатської діяльності, дотримання  законності та розвитку місцевого самоврядування, освіти, культури та охорони здоров’я.

31.7. Після оголошення головуючим на пленарному засіданні Ради про початок голосування ніхто не може його переривати. З початку голосування і до оголошення його результатів слово нікому не надається.

31.8. Після закінчення голосування головуючий на пленарному засіданні Ради оголошує його повні результати і прийняте рішення.

31.9. У разі порушення процедури голосування або виникнення перешкод під час його проведення негайно проводиться повторне голосування без обговорення.

 

Стаття 32. Загальні вимоги до рішення Ради

32.1. Рішення Ради з будь-якого питання приймається на її пленарному засіданні після обговорення. Прийняття рішення без обговорення питання на пленарному засіданні Ради допускається лише у випадках, передбачених Регламентом, або якщо жоден з депутатів Ради не заперечує на пленарному засіданні Ради проти  прийняття рішення без обговорення.

32.2. Рішення Ради (крім рішень з процедурних питань) вважаються прийнятими, якщо за них проголосувала більшість депутатів від загального складу Ради (12 і більше депутатів). Питання, для прийняття яких необхідна інша кількість голосів, визначаються законодавством та цим Регламентом.

32.3. Пропозиція або проект рішення, які не отримали необхідної кількості голосів на підтримку, вважаються відхиленими, що фіксується у протоколі пленарного засідання Ради.

32.4. За пропозицією депутата або за власною ініціативою головуючий може поставити на голосування процедурне питання про повернення до повторного розгляду рішення, яке вже виносилося на розгляд.

 

Стаття 33. Рішення Ради з процедурних питань

33.1. Рішення Ради з процедурних питань приймаються більшістю голосів депутатів Ради, зареєстрованих на пленарному засіданні Ради.

33.2. Процедурними вважаються питання, що стосуються визначення способу розгляду питань на пленарному засіданні Ради, а також зазначені як такі в Регламенті.

33.3. Процедурні питання не потребують обговорення. Якщо виникає сумнів, чи є запропоноване для розгляду питання процедурним, рішення про це без обговорення приймається Радою більшістю голосів депутатів Ради від загального складу Ради.

 

Стаття 34. Протокол сесії

34.1. Засідання сесій Ради протоколюються. Оформлення протоколу здійснює загальний відділ Ради.

34.2. У протоколі фіксуються хід і результати проведення пленарного засідання Ради, зокрема (але не виключно):

34.2.1. відомості про дату, час і місце проведення пленарного засідання Ради;

34.2.2. кількість депутатів Ради, зареєстрованих на пленарному засіданні Ради;

34.2.3. питання порядку денного пленарного засідання Ради та ті з них, які  винесені на голосування;

34.2.4. прізвище, ім'я, по батькові головуючого на пленарному засіданні Ради і виступаючих;

34.2.5. прізвище, ім'я, по батькові депутата (депутатів), які утрималися від  голосування з мотивів наявності конфлікту інтересів, із зазначенням найменування питання, винесеного на розгляд.

34.3. Протоколи сесій та прийняті нею рішення підписуються особисто сільським головою, а у разі його відсутності секретарем сільської Ради,

34.4. Протоколи сесії Ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України “Про доступ до публічної інформації” з урахуванням особливостей, визначених цим Регламентом.

 

Стаття 35. Відкрите голосування. Відкрите поіменне голосування

35.1. Для прийняття рішень, з'ясування волевиявлення депутатів Ради на пленарних засіданнях Ради проводиться відкрите голосування або відкрите поіменне голосування.

35.2. Дані про результати поіменного голосування роздруковуються відразу після закриття пленарного засідання і надаються апаратом Ради уповноваженим представникам депутатських фракцій та груп, а також депутатам Ради, за їх письмовим зверненням.

 

Стаття 36. Загальні положення про таємне голосування

36.1. Таємне голосування обов'язково проводиться у випадках, передбачених статтею 50 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.

36.2. Таємне голосування відбувається із застосуванням бюлетенів для таємного голосування. Бюлетені для таємного голосування виготовляє  апарат Ради за дорученням голови Ради або іншої особи, яка скликала пленарне засідання Ради.

36.2. Для протоколювання процедури таємного голосування та підрахунку голосів під час таємного голосування обирається Лічильна комісія. Порядок обрання Лічильної комісії визначений ст. 22 Регламенту.

36.3. Таємне голосування має здійснюватися депутатом Ради особисто, без стороннього втручання. Контроль з боку сторонніх осіб за волевиявленням депутата забороняється.

 

Стаття 37. Вимоги до бюлетеня для таємного голосування

37.1. Бюлетені для таємного голосування повинні бути однаковими за матеріалом виготовлення, кольором, розміром, змістом.

37.2. Запитання, внесені для вирішення шляхом проведення таємного  голосування, повинні бути сформульовані таким чином, щоб на них можна було дати чітку та однозначну відповідь (висловити чітку позицію з волевиявлення). Проти кожного питання, внесеного на таємне голосування, має бути розміщений графічний знак (трикутник, квадрат, коло тощо), за допомогою відмітки у якому депутат може чітко висловити своє волевиявлення. Якщо питання передбачає кілька варіантів відповідей (“так”, “ні”, “утримався”), проти такого питання у бюлетені має бути розміщено кілька  графічних символів із позначенням варіанту відповіді. Варіанти відповіді та графічні символи  мають бути розміщені таким чином, аби унеможливити їх неоднозначне розуміння та уникнути плутанини щодо того, яку відповідь надає депутат, роблячи позначку рядом (навколо) відповідного символу (варіанту  відповіді).

37.3. Організація виготовлення бюлетенів для таємного голосування у кількості, що відповідає фактичній кількості депутатів Ради, покладається на апарат Ради. Доручення про виготовлення бюлетенів для таємного голосування дає голова Ради або інша особа, на вимогу якої скликане пленарне засідання Ради. У випадку проведення першого засідання Ради нового скликання бюлетені для голосування виготовляються апаратом Ради за дорученням голови Лічильної комісії одразу після обрання комісії, для чого у пленарному засіданні оголошується перерва.

37.4. Виготовлені до початку пленарного засідання бюлетені для таємного голосування передаються представником апарату Ради голові Лічильної комісії одразу після її обрання. Лічильна комісія перевіряє, чи відповідають бюлетені для таємного голосування встановленій формі та чи виготовлені вони у кількості, що відповідає фактичній кількості депутатів Ради.

37.5. Якщо виготовлені до початку пленарного засідання бюлетені не відповідають вимогам, передбаченим чинним законодавством чи цим Регламентом, у засіданні Ради оголошується перерва для виготовлення нових бюлетенів для таємного голосування за формою, встановленою Лічильною комісією. Нові бюлетені виготовляються виконавчим апаратом Ради під контролем уповноваженого представника (представників) Лічильної комісії.

37.6. Недійсними вважаються бюлетені:

37.6.1. невстановленого зразка;

37.6.2. в яких  підтримано дві і більше кандидатур на одну посаду;

37.6.3. у яких голосуючим не зроблено жодної позначки;

37.6.4. з яких неможливо з'ясувати волевиявлення депутата Ради;

37.6.5. до яких додатково вписані прізвища, не погоджені на пленарному засіданні.

37.7. Якщо у скриньках для таємного голосування виявиться більше бюлетенів встановленого зразка, ніж їх видано згідно з реєстром про одержання  бюлетенів, всі бюлетені для таємного голосування вважаються недійсними і проводиться переголосування.

 

Стаття 38. Процедура таємного голосування

38.1. Час, місце і порядок проведення таємного голосування визначаються Лічильною комісією, про що вона повідомляє депутатів Ради. Лічильна комісія перед початком голосування опечатує скриньки для таємного голосування та забезпечує всі необхідні умови для додержання таємності голосування.

38.2. Бюлетені видаються безпосередньо біля місця проведення таємного голосування згідно з Реєстром про одержання бюлетеня для таємного голосування.

38.3. Кожному депутату Ради після пред'явлення ним посвідчення та проставлення особистого підпису в Реєстрі про одержання бюлетеня для таємного голосування Лічильна комісія видає один бюлетень для таємного голосування.

38.4. Голосування проводиться у кабінеті, відведеному для таємного голосування і здійснюється проставленням у бюлетені позначки напроти прізвища кандидата, за якого депутат ради голосує (проставлення позначки навпроти відповіді “так”, “ні” або “утримався” - якщо питання передбачає кілька варіантів відповіді). Заповнений бюлетень опускається в прозору скриньку.

 

Стаття 39. Повторне таємне голосування

39.1. У разі, коли бюлетені для таємного голосування одержали менше половини або половина депутатів ради від загального складу Ради, голосування визнається таким, що не відбулося, та призначається повторне голосування.

39.2. Якщо до бюлетеня внесено декілька кандидатур, а необхідно обрати, призначити чи затвердити лише одну особу і жоден кандидат не одержить при першому голосуванні необхідної більшості, проводиться повторне голосування щодо двох кандидатур, які одержали найбільшу кількість голосів  при першому голосуванні.

39.3. Якщо внаслідок вибуття кандидатів з балотування залишається один кандидат, повторне голосування проводиться щодо нього.

 

Стаття 40. Підведення підсумків таємного голосування

40.1. Підрахунок результатів таємного голосування здійснюється Лічильною комісією відкрито.

40.2. Результати таємного голосування Лічильна комісія заносить до протоколу, який підписують всі її члени. у разі незгоди будь-кого з членів Лічильної комісії з даними протоколу, він у письмовій формі викладає свою окрему думку, яка додається до протоколу і оголошується на пленарному засіданні Ради.

40.3. Про результати таємного голосування голова Лічильної комісії або визначений комісією доповідач доповідає на пленарному засіданні Ради, відповідає на запитання депутатів Ради.

 

Стаття 41. Наслідки порушення порядку таємного голосування

41.1. У разі виявлення Лічильною комісією порушення порядку голосування, результати голосування оголошуються Лічильною комісією недійсними.

41.2. Про порушення Лічильна комісія доповідає Раді. Якщо при визначенні результатів голосування порушено порядок визначення результатів голосування, за процедурним рішенням Ради проводиться повторне голосування.

 

 

ГЛАВА 4. НАБРАННЯ ЧИННОСТІ РІШЕННЯМИ РАДИ.

ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ, СКАСУВАННЯ РІШЕНЬ РАДИ

 

Стаття 42. Набрання чинності рішеннями Ради

42.1. Рішення Ради нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх оприлюднення на офіційному сайті сільської ради, якщо не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.

 

Стаття 43. Внесення змін до рішень Ради

43.1. За мотивованим поданням голови Ради, постійної комісії, інших суб'єктів, що відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” є ініціаторами і розробниками проекту рішення, Рада може внести зміни (доповнення) до раніше прийнятого чинного рішення Ради.

43.2. Рада може змінити та/або доповнити свої раніше прийняті рішення з будь-яких питань, що належать до її компетенції, крім випадків, передбачених п. 43.3 ст. 43 Регламенту.

43.3. Рада не може вносити зміни та/або доповнення до своїх рішень, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Таким чином, за загальним правилом рішення Ради ненормативного характеру не можуть бути замінені та/або доповнені Радою після їх виконання.

43.4. Профільна постійна комісія Ради попередньо розглядає доцільність внесення змін, доповнень до раніше прийнятих Радою рішень.

43.5. Рішення про внесення змін та/або доповнень до раніше прийнятого рішення Ради приймається у порядку, передбаченому для рішення, до якого вносяться  відповідні зміни та/або доповнення.

43.6. Рішення про внесення змін та/або доповнень до раніше прийнятого рішення Ради набуває чинності у порядку, передбаченому для рішення, щодо якого вносяться зміни та/або доповнення.

 

Стаття 44. Скасування рішень Ради

44.1. За мотивованим поданням голови Ради, постійної комісії, інших суб'єктів, що відповідно до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” є ініціаторами і розробниками проекту рішення, Рада може скасувати (відмінити) раніше прийняте рішення.

44.2. Рада може скасувати (відмінити) свої раніше прийняті рішення з будь-яких питань, що належать до її компетенції, крім випадків, передбачених п. 44.3. ст. 44 Регламенту.

44.3. Рада не може скасувати свої рішення ненормативного характеру, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення.

44.4. Профільна постійна комісія Ради попередньо розглядає доцільність скасування раніше прийнятих Радою рішень.

44.5. Рішення про скасування раніше прийнятого рішення Ради приймається у порядку, передбаченому для рішення, яке скасовується.

44.6. Рішення про скасування раніше прийнятого рішення Ради набуває чинності  у порядку, передбаченому для  рішення, яке скасовується.

 

ГЛАВА 5. ПИТАННЯ ДИСЦИПЛІНИ ТА ЕТИКИ

 

Стаття 45. Дисципліна та етика на сесіях сільської Ради

45.1. На пленарному засіданні Ради промовець не повинен вживати образливі висловлювання, закликати до незаконних і насильницьких дій, використовувати у своїх виступах недостовірні або неперевірені відомості та допускати прояви некоректної поведінки. Головуючий на пленарному засіданні Ради після попередження промовця про неприпустимість таких висловлювань і закликів або у разі некоректної поведінки має право припинити його виступ, а у разі нереагування на попередження головуючого – позбавити його права виступу на пленарному засіданні ради з даного питання. У разі повторного порушення дисципліни та етики промовець може бути позбавлений головуючим або за рішенням більшості від присутніх депутатів права виступу на поточному пленарному засіданні Ради.

45.2. Якщо промовець висловлюється не з обговорюваного питання, або виступає не з тих підстав, з яких йому надано слово, головуючий на пленарному засіданні Ради після двох попереджень позбавляє його слова.

45.3. Під час пленарного засідання Ради депутати Ради не повинні заважати промовцям і слухачам діями, які перешкоджають викладенню або сприйняттю виступу (вигуками, оплесками, вставанням тощо).

45.4. Якщо депутат чи інша особа, присутня на засіданні ради, своєю поведінкою заважає проведенню засідання Ради, головуючий попереджує її персонально і закликає до порядку. У разі грубого порушення дисципліни або перешкоди проведенню засідання, порушник покидає засідання, головуючий може оголосити перерву або закрити засідання.

45.5. Особи, присутні за запрошеннями на пленарних засіданнях Ради, засіданнях постійних комісій чи тимчасових контрольних комісій, робочих груп, фракцій, мусять утримуватися від публічних проявів свого ставлення до того, що відбувається, і не порушувати порядок.

 

РОЗДІЛ 3 ПОСАДОВІ ОСОБИ ТА ОРГАНИ ВЛАДИ

 

Глава1. СІЛЬСЬКИЙ ГОЛОВА, СЕКРЕТАР СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

 

Стаття 46. Правові засади статусу і діяльності сільського голови, секретаря Ради

46.1. Повноваження сільського голови, секретаря сільської Ради визначаються Конституцією України, Законами України “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про статус депутатів місцевих рад”, “Про службу в органах місцевого самоврядування”, “Про засади державної  регуляторної політики в сфері господарської діяльності”, “Про запобігання корупції”, “Про доступ до публічної інформації”, іншими законодавчими актами та цим Регламентом.

46.2. Сільський голова, секретар сільської Ради працюють у Раді на постійній основі, не можуть мати іншого представницького мандату, суміщати свою службову діяльність з іншою роботою (виконувати роботу на умовах сумісництва), у тому числі на громадських засадах (крім викладацької, наукової, творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту у позаробочий час), займатися підприємницькою діяльністю (безпосередньо чи через посередників або підставних осіб), одержувати від цього прибуток, входити самостійно, через представника або підставних осіб до складу правління чи інших виконавчих органів підприємств, кредитно-фінансових установ, господарських товариств тощо, організацій, спілок, об'єднань, кооперативів, що здійснюють підприємницьку діяльність.

46.3. Сільський голова є головною посадовою особою територіальної громади Райгородоцької сільської ради.

46.4 Повноваження сільського голови починаються з моменту оголошення сільською виборчою комісією на пленарному засіданні ради рішення про його обрання. Повноваження сільського голови закінчуються в день відкриття першої сесії сільської ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах.

 

Стаття 47. Сільський голова

47.1 Забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на території Райгородоцької сільської ради, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади;

47.2. Організує роботу сільської ради та її виконавчого комітету;

47.3 Підписує рішення сільської ради та її виконавчого комітету;

47.4 Вносить на розгляд сільської ради пропозицію щодо кандидатури на посаду секретаря ради;

47.5 Вносить на розгляд ради пропозиції про кількісний і персональний склад виконавчого комітету відповідної ради;

47.6 Вносить на розгляд ради пропозиції щодо структури виконавчих органів ради, апарату ради та її виконавчого комітету, їх штатів;

47.7 Здійснює керівництво апаратом сільської ради та її виконавчого комітету;

47.8 Скликає сесії сільської ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій сільської ради і головує на пленарних засіданнях сільської ради;

47.9 Забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання;

47.10 Призначає на посади та звільняє з посад керівників підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності Райгородоцької територіальної громади;

47.11 Скликає загальні збори громадян за місцем проживання;

47.12 Забезпечує виконання рішень місцевого референдуму, сільської ради, її виконавчого комітету;

47.14 Представляє територіальну громаду, сільську раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства;

47.15 Звертається до суду щодо визнання незаконними актів інших органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права та інтереси територіальної громади, а також повноваження ради та її органів;

47.16 Укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження сільської ради;

47.17 Веде особистий прийом громадян;

47.18 Забезпечує на території Райгородоцької сільської ради додержання законодавства щодо розгляду звернень громадян та їх об'єднань;

47.19 Бере участь у здійсненні державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності в межах та у спосіб, встановлені Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»;

47.20 Видає розпорядження у межах своїх повноважень;

47.21 При здійсненні наданих повноважень сільський голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою, відповідальним - перед сільською радою. Сільський голова щорічно звітує сільській раді про здійснення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності виконавчими органами відповідної ради.

47.22 Сільський голова не рідше одного разу на рік звітує про свою роботу перед територіальною громадою на відкритій зустрічі з громадянами. На вимогу не менше половини депутатів сільської ради сільський голова зобов'язаний прозвітувати перед радою про роботу виконавчих органів ради у будь-який визначений ними термін.

 

Стаття 48. Секретар сільської Ради

48.1. Секретар сільської ради працює в раді на постійній основі. Секретар ради обирається радою з числа її депутатів на строк повноважень ради за пропозицією відповідного сільського голови. Пропозиція щодо кандидатури секретаря ради може вноситися на розгляд ради не менш як половиною депутатів від загального складу відповідної ради у разі, якщо:

48.1.1 на день проведення першої сесії сільської ради, обраної на чергових виборах, не завершені вибори сільського голови;

48.1.2 рада не підтримала кандидатуру на посаду секретаря ради, запропоновану сільським, сільським головою;

48.1.3 протягом тридцяти днів з дня відкриття першої сесії сільської ради сільський голова не вніс кандидатуру на посаду секретаря ради;

48.1.4 на наступній черговій сесії після виникнення вакансії секретаря ради у зв'язку з достроковим припиненням його повноважень сільський голова не вніс на розгляд ради кандидатуру на посаду секретаря ради;

У разі якщо рада не підтримала кандидатуру, внесену на її розгляд не менш як половиною депутатів від загального складу ради, наступну пропозицію щодо кандидатури секретаря ради вносить сільський голова.

48.2. Секретар сільської ради не може суміщати свою службову діяльність з іншою посадою, у тому числі на громадських засадах, займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, медичної практики, інструкторської та суддівської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю.

 

Стаття 49. Повноваження секретаря сільської Ради.

49.1 У випадку, передбаченому частиною першою статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», здійснює повноваження сільського голови:

49.1.2 Скликає сесії ради у випадках, передбачених частиною шостою статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»; повідомляє депутатам і доводить до відома населення інформацію про час і місце проведення сесії ради, питання, які передбачається внести на розгляд ради;

49.1.3 Веде засідання ради та підписує її рішення у випадках, передбачених частиною шостою статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

49.1.4 Організує підготовку сесій ради, питань, що вносяться на розгляд ради, забезпечує оприлюднення проектів рішень ради відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації" та інших законів;

49.1.5 Забезпечує своєчасне доведення рішень ради до виконавців і населення, організує контроль за їх виконанням, забезпечує оприлюднення рішень ради відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації", забезпечує офіційне оприлюднення рішень ради, які відповідно до закону є регуляторними актами, а також документів, підготовлених у процесі здійснення радою регуляторної діяльності, та інформації про здійснення радою регуляторної діяльності;

49.1.6 За дорученням сільського голови координує діяльність постійних та інших комісій ради, дає їм доручення, сприяє організації виконання їх рекомендацій;

49.1.7 Сприяє депутатам ради у здійсненні їх повноважень;

49.1.8 Організує за дорученням ради відповідно до законодавства здійснення заходів, пов'язаних з підготовкою і проведенням референдумів та виборів до органів державної влади і місцевого самоврядування;

49.1.9 Забезпечує зберігання у відповідних органах місцевого самоврядування офіційних документів, пов'язаних з місцевим самоврядуванням відповідної територіальної громади, забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому порядку;

49.1.10 Вирішує за дорученням сільського голови або відповідної ради інші питання, пов'язані з діяльністю ради та її органів.

49.2. Секретар сільської ради може за рішенням ради одночасно здійснювати повноваження секретаря виконавчого комітету відповідної ради.

49.3. Повноваження секретаря сільської ради можуть бути достроково припинені за рішенням відповідної ради.

 

Стаття 50. Виконавчий комітет Ради.

 

50.1. Виконавчим органом сільської ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень. Після закінчення повноважень ради, сільського голови, її виконавчий комітет здійснює свої повноваження до сформування нового складу виконавчого комітету.

50.2. Кількісний склад виконавчого комітету визначається радою. Персональний склад виконавчого комітету сільської ради затверджується радою за пропозицією сільського голови

50.3. Виконавчий комітет ради утворюється у складі сільського голови, заступника (заступників) сільського голови, секретаря виконавчого комітету, а також інших осіб.

50.4. До складу виконавчого комітету сільської ради входить також за посадою секретар ради.

50.5. Очолює виконавчий комітет сільської ради сільський голова. У виконавчому комітеті сільської ради функції секретаря виконавчого комітету за рішенням ради може здійснювати секретар ради.

50.6. На осіб, які входять до складу виконавчого комітету ради і працюють у ньому на постійній основі, поширюються вимоги щодо обмеження сумісності їх діяльності з іншою роботою (діяльністю), встановлені Законом для сільського голови.

50.7. Виконавчий комітет ради є підзвітним і підконтрольним раді, що його утворила,

50.8. До складу виконавчого комітету сільської ради не можуть входити депутати відповідної ради, крім секретаря ради.

 

Стаття 51. Повноваження виконавчого комітету сільської Ради

51.1. Виконавчий комітет сільської ради може розглядати і вирішувати питання, віднесені цим Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів ради.

51.2. Виконавчий комітет ради:

51.2.1 Попередньо розглядає проект програми соціально-економічного і культурного розвитку, цільових програм з інших питань, місцевого бюджету, проекти рішень з інших питань, що вносяться на розгляд відповідної ради;

51.2.2 Координує діяльність підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності Райгородоцької сільської територіальної громади, заслуховує звіти про роботу їх керівників;

 

Стаття 52. Організація роботи виконавчого комітету Ради

 

52.1. Основною формою роботи виконавчого комітету сільської ради є його засідання. Засідання виконавчого комітету скликаються сільським головою, а в разі його відсутності чи неможливості здійснення ним цієї функції –заступником сільського голови в міру необхідності, але не рідше одного разу на місяць, і є правомочними, якщо в них бере участь більше половини від загального складу виконавчого комітету.

 

Стаття 53. Загальна та виключна компетенція сільської ради.

53.1. Сільська рада правомочна розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами до їх відання.

53.2. Виключно на пленарних засіданнях сільської ради вирішуються такі питання:

53.2.1 затвердження регламенту ради;

53.2.2 утворення і ліквідація постійних та інших комісій ради, затвердження та зміна їх складу, обрання голів комісій;

53.2.3 утворення виконавчого комітету ради, визначення його чисельності, затвердження персонального складу; внесення змін до складу виконавчого комітету та його розпуск;

53.2.4 обрання на посаду та звільнення з посади секретаря ради у порядку, передбаченому Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

53.2.5 затвердження за пропозицією сільського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України, витрат на їх утримання;

53.2.6 утворення за поданням сільського голови інших виконавчих органів ради;

53.2.7 затвердження плану роботи ради та заслуховування звіту про його виконання з урахуванням вимог статті 32 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності";

53.2.8 заслуховування звіту сільського голови про діяльність виконавчих органів ради, у тому числі щорічного звіту про здійснення державної регуляторної політики виконавчими органами відповідної ради;

53.2.9. прийняття рішення про недовіру сільському голові;                         

53.2.10 заслуховування звітів постійних комісій, керівників виконавчих органів ради та посадових осіб, яких вона призначає або затверджує;

53.2.11 заслуховування повідомлень депутатів про роботу в раді, виконання ними доручень ради;

53.2.12 розгляд запитів депутатів, прийняття рішень по запитах;

53.2.13 прийняття рішень щодо дострокового припинення повноважень депутата ради в порядку, встановленому законом;

53.2.14 скасування актів виконавчих органів ради, які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень;

53.2.15 прийняття рішення щодо дострокового припинення повноважень сільського голови у випадках, передбачених Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

53.2.16 прийняття рішення про проведення місцевого референдуму;

53.2.17. прийняття відповідно до законодавства рішень щодо організації проведення референдумів та виборів органів державної влади, місцевого самоврядування та сільського голови;

53.2.18 прийняття рішень про наділення органів самоорганізації населення окремими власними повноваженнями органів місцевого самоврядування, а також про передачу коштів, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для їх здійснення;

53.2.19 прийняття рішень про об'єднання в асоціації або вступ до асоціацій, інших форм добровільних об'єднань органів місцевого самоврядування та про вихід з них;

53.2.20 затвердження програми соціально-економічного та культурного розвитку сільської ради, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування;

53.2.21 затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету;

53.2.22 встановлення місцевих податків і зборів відповідно до Податкового кодексу України;

53.2.23 утворення цільових фондів, затвердження положень про ці фонди;

53.2.24 прийняття рішень щодо передачі коштів з відповідного місцевого бюджету;

53.2.25 прийняття рішень щодо надання відповідно до чинного законодавства пільг по місцевих податках і зборах, а також земельному податку;

53.2.26 встановлення для підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади, розміру частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету;

53.2.27 прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об'єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, про надання у концесію об'єктів права комунальної власності, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Реорганізація або ліквідація навчальних закладів комунальної форми власності здійснюється за рішенням сільської ради;

53.2.28 прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення;

53.2.29 створення у разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення з іншими суб'єктами комунальної власності спільних проектів або спільного фінансування (утримання) комунальних підприємств, установ та організацій, визначення повноважень цих органів (служб);

53.2.30 вирішення відповідно до законодавства питань про створення підприємствами комунальної власності спільних підприємств, у тому числі з іноземними інвестиціями;

53.2.30.1 прийняття рішень щодо надання згоди на організацію співробітництва територіальних громад, суб’єктом якого є територіальна громада села, селища, міста, у формах, визначених статтею 4 Закону України "Про співробітництво територіальних громад", щодо схвалення проекту договору про співробітництво та інших рішень, пов’язаних із здійсненням відповідно до зазначеного Закону співробітництва територіальних громад;

53.2.30.2. заслуховування звітів, пов’язаних із здійсненням відповідно до Закону України "Про співробітництво територіальних громад" співробітництва територіальних громад, суб’єктом якого є територіальна громада села, селища, міста;

53.2.31 вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин;

53.2.32 затвердження ставок земельного податку відповідно до Податкового кодексу України;

53.2.33 вирішення відповідно до закону питань про надання дозволу на спеціальне використання природних ресурсів місцевого значення, а також про скасування такого дозволу;

53.2.34 надання відповідно до законодавства згоди на розміщення на території селища нових об'єктів, у тому числі місць чи об'єктів для розміщення відходів, сфера екологічного впливу діяльності яких згідно з діючими нормативами включає відповідну територію;

53.2.35 створення відповідно до закону за рахунок коштів місцевого бюджету установ з надання безоплатної первинної правової допомоги, призначення і звільнення керівників цих установ, залучення в установленому законом порядку фізичних чи юридичних осіб приватного права до надання безоплатної первинної правової допомоги;

53.2.36 заслуховування інформації прокурорів та керівників органів Національної поліції про стан законності, боротьби із злочинністю, охорони громадського порядку та результати діяльності на території сільської ради;

53.2.37 прийняття рішень з питань адміністративно-територіального устрою в межах і порядку, визначених цим та іншими законами;

53.2.38 затвердження в установленому порядку місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої містобудівної документації;

53.2.39 затвердження договорів, укладених сільським головою від імені ради, з питань, віднесених до її виключної компетенції;

53.2.40 встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність;

53.2.41 прийняття у межах, визначених законом, рішень з питань боротьби зі стихійним лихом, епідеміями, епізоотіями, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність;

53.2.42 визначення територій, на яких можуть проводитися потенційно небезпечні заходи в умовах присутності цивільного населення за участю особового складу Збройних Сил України, інших військових формувань та правоохоронних органів з використанням озброєння і військової техніки;

53.2.43 прийняття рішень, пов'язаних із створенням спеціальних вільних та інших зон, змінами в статусі цих зон, внесення до відповідних органів пропозицій з цих питань; надання згоди на створення таких зон за ініціативою Президента України або Кабінету Міністрів України;

53.2.44 прийняття рішення про дострокове припинення повноважень органів територіальної самоорганізації населення у випадках, передбачених цим Законом;

53.2.45 затвердження статуту територіальної громади;

53.2.46 затвердження відповідно до закону Положення про зміст, опис та порядок використання символіки територіальної громади;

53.2.47 прийняття рішень щодо виконання положень статей 711122024 Закону України "Про засади державної мовної політики";

53.2.48 надання згоди на передачу об'єктів з державної у комунальну власність та прийняття рішень про передачу об'єктів з комунальної у державну власність, а також щодо придбання об'єктів державної власності;

53.2.49 створення відповідно до законодавства комунальної аварійно-рятувальної служби;

53.2.50 вирішення питань у сфері поводження з небезпечними відходами відповідно до законодавства;

53.2.51 визначення на конкурсних засадах юридичних осіб, які здійснюють у межах певної території збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами;

53.2.52 затвердження порядку переміщення на штрафні майданчики транспортних засобів, припаркованих не у спеціально відведених місцях для паркування транспортних засобів.

 

Глава 2. ПОСТІЙНІ КОМІСІЇ РАДИ

 

Стаття 54. Загальні умови створення постійних комісій Ради

54.1. Склад постійних комісій Ради обирається з числа депутатів Ради не пізніше ніж на другій сесії Ради нового скликання на строк її повноважень згідно з рішенням Ради про утворення постійних комісій.

54.2. До складу постійних комісій Ради не можуть бути обрані голова Ради, його заступник та секретар Ради.

54.3. Питання утворення, обрання і ліквідації постійних комісій, зміни їх складу, обрання голів постійних  комісій вирішуються виключно на пленарних засіданнях Ради.

54.4. Висновки, рекомендації та протоколи засідань постійних комісій Ради зберігаються весь термін діяльності Ради відповідного скликання, а потім передаються до архіву. Діловодство постійних комісій Ради забезпечують їх голови та секретарі.

54.5. Інші питання, пов'язані з порядком створення, повноваженнями та діяльністю постійних комісій, визначаються Положенням про постійні комісії Ради, рішеннями Ради.

 

Стаття 55. Склад постійних комісій

55.1.  Рада обирає постійні комісії у складі: голови і членів комісії. Всі інші питання структури комісії вирішуються відповідною комісією. Склад постійних комісій обирається Радою за пропозицією голови Ради.

55.2. Депутат Ради може бути членом лише однієї постійної комісії, не враховуючи членства  у Лічильній  комісії та інших тимчасових комісіях.

55.3. Всі члени постійних комісій мають рівні права.

55.4. У випадках, визначених Регламентом, зміна в персональному складі постійних комісій вважається такою, що відбулася, після прийняття Радою відповідного рішення.

 

Стаття 56. Порядок обрання складу постійних комісій Ради

56.1. За пропозицією голови Ради склад постійних комісій обирається за списком.

56.2. За результатами цього голосування оформляється відповідне рішення Ради.

 

РОЗДІЛ 4. ДЕПУТАТИ РАДИ, ФОРМИ РЕАЛІЗАЦІЇ

ПОВНОВАЖЕНЬ ДЕПУТАТІВ

 

Глава 1.ДЕПУТАТИ РАДИ

 

Стаття 57. Правові засади діяльності депутатів Ради

57.1. Порядок діяльності депутата Ради, його права, обов'язки та повноваження регламентуються Конституцією України, Законом України “Про місцеве  самоврядування в Україні”, Законом України “Про статус депутатів місцевих рад”, “Про службу в органах місцевого самоврядування”, “Про запобігання корупції”, “Про доступ до публічної інформації”, іншими законами  України та цим Регламентом.

57.2. Депутат Ради набуває своїх повноважень внаслідок обрання його до Ради на основі загального, рівного і прямого виборчого права.

57.3. Повноваження депутата сільської Ради починаються з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією  в день відкриття першої сесії районної Ради і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї Ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата районної Ради.

57.4. Депутат Ради є повноважним і рівноправним членом Ради як представницького органу місцевого самоврядування.

57.5. Депутат Ради має всю повноту прав, що забезпечують його активну участь у діяльності Ради та утворюваних нею органів, несе обов'язки перед виборцями, Радою та її органами, виконує їх доручення.

 

Стаття 58. Форми роботи депутата Ради

58.1. Діяльність депутата  в Раді включає:

58.1.1. участь в пленарних засіданнях;

58.1.2. участь у засіданнях постійних комісій, до яких він обраний;

58.1.3. несе обов'язки перед виборцями, радою та її органами, виконує їх доручення;

58.1.4. роботу над проектами рішень, документами Ради та виконання інших депутатських повноважень у складі депутатських фракцій та груп чи індивідуально;

58.1.5. роботу з населенням, зокрема складання актів обстеження і характеристик з місця проживання;

58.1.6. надання допомоги населенню свого виборчого округу у вирішенні соціально-побутових проблем.

58.2. У разі пропуску депутатом протягом року більше половини пленарних засідань ради або засідань постійної комісії або невиконання ним без поважних причин рішень і доручень ради та її органів, такий депутат відкликається.

58.3. Депутат Ради зобов'язаний зареєструватися і бути присутнім на пленарних засіданнях Ради та засіданнях постійних комісій та інших органів, до яких його обрано.

 

 

Секретар ради                                                                Світлана БАРАНОВСЬКА

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь