Райгородоцька громада
Житомирська область, Бердичівський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Райгородоцької сільської ради «Про затвердження Правил благоустрою на території населених пунктів Райгородоцької сільської ради»

Дата: 09.12.2022 16:22
Кількість переглядів: 100

 1. Проблема, яку запропоновано вирішити шляхом впровадження запропонованого регулювання

На сьогодні на території населених пунктів, що входять до складу Райгородоцької об’єднаної територіальної громади, діють Правила благоустрою та утримання території населених пунктів Райгородоцької сільської ради, що затверджені рішенням Райгородоцької сільської ради від 23.12.2020 р. № 72 «Про затвердження Правила благоустрою та утримання території населених пунктів Райгородоцької сільської ради». У зв’язку із остаточним утворенням  об’єднаної територіальної громади, виникла необхідність врегулювання питання у сфері благоустрою території всіх населених пунктів, що входять до складу Райгородоцької об’єднаної територіальної громади.

Правила благоустрою на території населених пунктів Райгородоцької сільської ради Бердичівського району Житомирської області   (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються загальні  вимоги щодо благоустрою території всіх  населених пунктів сільської ради. Правила розробленні відповідно до Законів України «Про благоустрій населених пунктів», «Про місцеве самоврядування в України, «Про органи самоорганізації населення», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», «Про відходи», інших нормативно-правових актів та спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини, і є обов’язковими для виконання на території та населених пунктів, що входять до юрисдикції Райгородоцької сільської ради ( села Андріяшівка, Бистрик, Буряки, Богданівка, Бенедівка, Велика  П’ятигірка, Гардишівка, Житинці, Кустин, Костянтинівка, Лісова  Слобідка, Любомирка, Лісове, Лемеші, Мартинівка, Мирне, Маркуші, Озадівка, Обухівка, Райгородок та Романівка), всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, органами самоорганізації населення, а також громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства.

Визначення проблеми – існуючі правила не забезпечують в повному обсязі виконання вимог чинних нормативно-правових актів у сфері благоустрою, а тому не можуть об’єктивно, за допомогою сьогоднішніх важелів впливу, регулювати відносини, що виникають у сфері благоустрою. Причинами та умовами виникнення зазначених проблем є недостатнє регулювання відносин у сфері благоустрою, відсутність чіткого нормативного регулювання прав та обов'язків суб'єктів господарювання у сфері благоустрою. Існуючі норми та правила поведінки не забезпечують належним чином утримання об'єктів та елементів благоустрою.

Загальна проблема підтримки благоустрою на території населених пунктів сільської ради, покращення  санітарного стану є актуальною. Даним регуляторним актом пропонується розв'язати такі проблеми як:

- відсутність чітко встановлених правил і норм поведінки юридичних та фізичних осіб у сфері благоустрою;

- неналежне утримання об'єктів та елементів благоустрою;

- наявність стихійних сміттєвих звалищ, розміщення будівельних матеріалів на прибудинковій території, території житлової та громадської забудови;

- відсутність у юридичних та фізичних осіб договорів на вивезення твердих побутових відходів, складування відходів в непризначених місцях;

- самовільне знищення дерев, кущів та інших зелених насаджень;

-невиконання робіт з відновлення благоустрою після проведення земляних та інших ремонтних робіт.

Визначені проблеми справляють негативний вплив перш за все на громадян, а також на суб'єктів господарювання та органи місцевого самоврядування. Не забезпечують сприятливе для життєдіяльності середовище, у тому числі захист довкілля, належний санітарний стан, збереження об'єктів та елементів благоустрою та естетичний вигляд.

2. Визначення цілей державного регулювання

Мета -  створення умов захисту і відновлення середовища, сприятливого для життєдіяльності як людини, так і суб’єктів господарювання, захисту довкілля, покращення санітарного стану та мікроклімату, зниження рівня шуму, належне утримання та раціональне використання території населених пунктів, охорону об’єктів благоустрою, виконання вимог Закону України «Про благоустрій населених пунктів», вдосконалення нормативної бази, впровадження державної регуляторної політики у сфері благоустрою, врегулювання правовідносин між суб’єктами, на яких розповсюджується дія регуляторного акта. проведення в єдиної політики з підтримки благоустрою, формування сприятливого для життєдіяльності людини середовища.

 

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Громадяни

+

Держава

+

Територіальна громада

+

Суб'єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

 

3. Альтернативними способами досягнення встановлених цілей є:

Альтернативними способами досягнення мети регуляторного акту є:

Альтернатива №1 - залишити дану ситуацію без змін. Дана альтернатива є неприйнятною, як для мешканців сіл, так і для органів місцевого самоврядування, оскільки діючі правила не відповідають вимогам чинних нормативно-правових актів, а тому не можуть за допомогою сучасних важелів регулювати відносини у сфері благоустрою, забезпечувати охорону прав і законних інтересів громадян населених пунктів Райгородоцької сільської ради.

Альтернатива № 2 – залучення юридичних та фізичних осіб до добровільного виконання дій, спрямованих на утримання населених пунктів в належному санітарному стані, збереження елементів благоустрою.

Залучення до вказаних дій на добровільній основі не є методом, що забезпечує постійне докладання зусиль до збереження благоустрою населених пунктів, оскільки такі дії можуть здійснюватися виключно на добровільній основі. Дія такого способу є неефективною.

Альтернатива №3 прийняття рішення Райгородоцькою сільською  радою «Про затвердження Правил благоустрою»

Затвердження Правил в новій редакції забезпечить:

– дотримання вимог законодавства щодо затвердження органом місцевого самоврядування правил благоустрою території;

– чітке визначення прав і обов’язків суб’єктів у сфері благоустрою;

– розмежування відповідальності між суб’єктами господарювання, населенням та органом місцевого самоврядування;

– наявність єдиного систематизованого нормативно-правового акту в новій редакції, який регулює відносини, що виникають у сфері благоустрою Райгородоцької сільської ради, визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів Райгородоцької сільської ради і спрямований на створення сприятливих умов для життєдіяльності людини;

  • дає змогу ширшого застосування статті 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КупАП).

Оцінка впливу на сферу інтересів держави

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Не забезпечить необхідне ставлення мешканців та суб’єктів господарювання до питань з благоустрою, що призведе до збільшення випадків порушення норм чинного законодавства у сфері благоустрою, а також використання не за призначенням об’єктів благоустрою

Альтернатива 2

Відсутні

Альтернатива 3

Прийняття регуляторного акту надасть можливість покращити стан благоустрою населених пунктів Райгородоцької територіальної громади, чітко врегулювати взаємовідносини між суб’єктами у сфері благоустрою, врегулювати вимоги до суб’єктів у сфері благоустрою, підвищення відповідальності суб’єктів правовідносин у сфері благоустрою, раціональне використання та охорона об’єктів і елементів благоустрою.

Витрати відсутні

 

Оцінка впливу на інтереси суб’єктів господарювання

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 3

1.Чіткий розподіл повноважень суб’єктів благоустрою.

2. Забезпечення естетичного зовнішнього вигляду об’єктів, у яких здійснюється господарська діяльність та прилеглих територій.

3. Створення умов для реалізації прав та виконання обов’язків суб’єктів у сфері благоустрою

4. Забезпечення належного санітарнотехнічного стану споруд, будівель, рекламо носіїв тощо, які належать суб’єктам господарювання.

1. Витрати на оплату вивезення твердих побутових відходів

2. Витрати на утримання в належному санітарному стані земельних ділянок та прилеглих до них територій, зелених насаджень, споруд та інших елементів благоустрою.

3. Витрати на встановлення урн та підтримання у належному стані територій, прилеглих до об’єктів, які належать суб’єктам осподарювання.

4. Можливі штрафи за порушення або невиконання Правил благоустрою території населених пунктів.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 2

Відсутні

Відсутні

Альтернатива 3

1.Встановлення єдиних основних критеріїв та вимог щодо належного утримання об’єктів благоустрою

2. Створення і збереження сприятливого для життєдіяльності довкілля.

3. Покращення санітарного, екологічного стану населених пунктів Райгородоцької територіальної громади

4. Запобігання засміченню, забрудненню територій .

5. Покращення благоустрою території - населених пунктів

Відсутні

 

Оцінка впливу на сферу інтересів суб'єктів господарювання

 

Показник

Великі

Середні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць

0

0

12

412

424

Питома вага групи у загальній кількості, відсотків

0

0

3

97

100

ВИТРАТИ

на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта

Порядковий номер

витрати

За перший рік

1

Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень

відсутні

2

Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень

відсутні

3

Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень

відсутні

4

Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень

відсутні

5

Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень відсутні

відсутні

6

Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень відсутні

відсутні

7

Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень відсутні

Відсутні

8

Інше (заповнення форми заяви, підготовка пакету документів), гривень: відсутні

Відсутні

9

РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень 

Відсутні

10

Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць

424

11

Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання)

відсутні

 

Таким чином, єдиним прийнятним заходом є затвердження Правил благоустрою території населених пунктів Райгородоцької сільської ради, Бердичівського району, Житомирської областів новій редакції як нормативно-правового акту, що цілком відповідає вимогам законодавства.

 

4.Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблем,  і відповідні заходи.

Для розв’язання викладених у цьому аналізі проблем пропонується застосувати наступний механізм та реалізацію відповідних заходів.

За загальними правилами, встановленими Законом України «Про благоустрій населених пунктів», утримання у належному стані об’єктів благоустрою власними силами або шляхом залучення на конкурсних засадах інших установ, організацій, здійснює балансоутримувач.

Власники будівель та споруд торговельного, соціально-культурного, спортивного та іншого призначення, розташованих на території об’єкта благоустрою, суб’єкти господарювання, громадяни, зобов’язані забезпечити належне утримання наданої їм у встановленому порядку ділянки території у визначених межах зон відповідальності, а також можуть на умовах договору, укладеного з балансоутримувачем, забезпечувати належне утримання закріпленої за ними території (прилеглої території) та брати пайову участь в утриманні об’єкта благоустрою. Межі закріпленої території, обсяги пайової участі визначає власник об'єкта благоустрою.

Регуляторним актом встановлюються заборони щодо вчинення певних дій, що негативно впливають на благоустрій населених пунктів Райгородоцької сільської ради.

Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

 

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментарі щодо присвоєння відповідного балу

Альтернатива 1

1

У разі залишення існуючої ситуації без змін проблема продовжуватиме існувати, що не забезпечить досягнення поставленої мети

Альтернатива 2

1

Альтернатива 3

4

У разі прийняття акту забезпечується встановлення єдиних правових вимог щодо заходів з благоустрою населених пунктів Райгородоцької територіальної громади, створення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля, збереження і охорона навколишнього природного середовища.

 

5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту.

Можливість досягнення цілей регуляторного акта забезпечується у разі добросовісного виконання суб'єктами господарювання та громадянами його вимог.

Зовнішніми факторами, що впливають на дію акта, можуть бути наступні:

- позитивні: відповідальне ставлення суб’єктів господарювання та громадян до збереження об'єктів та елементів благоустрою; здійснення будь якої діяльності з додержанням санітарних та будівельних норм і правил;

- негативні: недотримання обов'язків та правил благоустрою власником (балансоутримувачем) з утримання об’єктів благоустрою у санітарно-технічному стані; відсутність коштів для фінансування робіт з утримання та відновлення об’єктів та елементів благоустрою.

На органи місцевого самоврядування та уповноважених осіб покладається вчинення дій пов'язаних з охороною об'єктів та елементів благоустрою, які є в комунальній власності: здійснення постійного контролю за додержанням Правил благоустрою та притягнення до відповідальності осіб, винних у порушені Правил благоустрою.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта.

До очікуваних позитивних факторів прийняття регуляторного акта відносяться:

  • упорядкування відносин між суб’єктами у сфері благоустрою;
  • ефективне використання та збереження об’єктів та елементів благоустрою, зелених насаджень;
  • покращення рівня благоустрою територій та санітарного стану населених пунктів Райгородоцької сільської ради;
  • покращення та підтримка належного санітарно-технічного стану земельних ділянок, збереження і утримання вулиць, споруд, будівель, об’єктів для здійснення підприємницької діяльності, малих архітектурних форм;
  • більш ефективна робота комунальних служб;
  • дотримання вимог чинного законодавства з охорони навколишнього природного середовища, запобігання забруднення земель побутовими відходами, покращення мікроклімату;
  • додаткові находження в сільський бюджет коштів від фінансових санкцій за порушення правил благоустрою.

      До очікуваних негативних факторів прийняття регуляторного акта можна віднести витрати суб’єктів господарювання та населення на :

  • оплату вивезення твердих побутових та рідких відходів у санкціоновані місця;
  • утримання в належному санітарному стані власних або орендованих земельних ділянок, прилеглих територій, зелених насаджень, будівель тощо;

Однак, застосовуючи принцип соціальної справедливості та беручи до уваги, що життєдіяльність людей обов’язково пов’язана з утворенням значної кількості твердих побутових відходів, і враховуючи, що вивезення сміття з несанкціонованих сміттєзвалищ потребує витрачання значно більших коштів громади, покладання обов’язків зі сплати вивезення твердих побутових відходів на громадян та юридичних осіб є доцільним.

       Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Існування проблеми

 

Альтернатива 2

Існування проблеми

 

Альтернатива 3

Вирішення проблеми

Упродовж деякого часу дії регуляторного акту може впливати низька обізнаність суб’єктів, на яких поширюється дія цього акту, встановлення норм регулювання на підставі встановлення типових норм.

 

7. Строк дії регуляторного акту

Термін дії запропонованого регуляторного акта встановлюється довгостроковий або до моменту внесення змін до Законів України, які можуть суттєво змінювати норми даного регуляторного акту. До акта можуть вноситися зміни за підсумками відстеження його результативності.

При виникненні змін у чинному законодавстві, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акта, до нього будуть вноситись відповідні корегування. Ризик зовнішніх чинників даного регуляторного акта відсутній, так як його впровадження відповідає чинному законодавству.

 

8. Показники результативності регуляторного акта

Показниками ефективності регуляторного акту будуть:

8.1. Кількість порушень правил благоустрою, які обчислюються відповідно до кількості протоколів про адміністративні правопорушення за ст.152 КУпАП.

8.2. Кількість  ліквідованих несанкціонованих звалищ сміття (ліквідовано 10 звалищ сміття).

8.3. Об’єми зібраних та вивезених твердих побутових відходів (зібрано і вивезено  тон побутових відходів).

8.4. Кількість заключених договорів на вивіз ТПВ (заключено  договорів на вивіз ТПВ);

8.5. Розміри компенсацій від шкоди, заподіяної порушенням Правил благоустрою.

Назва показника

Фактичне значення

Запланований показник

Кількість порушень правил, шт

3

24

Кількість  ліквідованих несанкціонованих звалищ сміття, шт

10

6 (по факту створення)

Об’єми зібраних та вивезених твердих побутових відходів, т

57

70

Кількість заключених договорів на вивіз ТПВ

70

70

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності нормативно-правового акта.

Базове відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено через 3 місяці з дня вступу даного регуляторного акта в силу, повторне – через рік з дня набрання чинності, періодичне - через три роки з моменту проведення та публікування повторного відстеження результативності регуляторного акта. 

На підставі результатів відстеження ефективності регуляторного акту буде прийматися рішення про залишення регуляторного акту без змін, необхідність внесення змін та доповнень до регуляторного акту, або визнання регулярного акта або окремих його положень такими, що втратили чинність.

 

 

Начальник відділу земельних відносин,

архітектури, містобудування та благоустрою                              Олена ГЕГАЧ


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь